Facebook Pinterest YouTube

Forskud på modeugen – nu med velgørenhed

I august omdannes hovedstaden til et virvar af kollektioner til ham og hende – og dem midt i mellem. Champagne og pindemadder blandes med kindkys og stående applauser til mere eller mindre succesfulde designere, og alt emmer af fashion baby. Sådan.

Med i modeugen følger et enormt udbud af fester og ballade – noget er tilgængeligt for alle, mens andet aldrig bliver offentligt kendt. Tunes Of Fashion bringer det bedste fra de andre store modeuger til Danmark, og alle er velkomne, hvis man lyst til at betale for at deltage. Og det har man måske i endnu højere grad, når en del af pengene går til velgørenhed, som i dette tilfælde er Red Barnet. Jeg har spurgt lidt ind til konceptet, og herunder kommer ”bagmanden” Peter Käehnes svar på tiltale.

Hvad drejer Tunes On Fashion sig om?
Tunes On Fashion går i år ud på at hylde dansk mode og musik, hvor vi i Danmark gør det rigtigt godt på begge fronter. Samtidig vil vi gerne give danskerne en oplevelse, man normalt skal til modeugerne i Paris eller London for at opleve – altså et stort ekstravagant modeshow der samtidig støtter en god sag. Modeugen er normalt lukket til fordel for pressen og branchefolk, og det er det vil laver om på her. Tunes On Fashion henvender sig til alle, der har lyst til at opleve en catwalk med et udpluk af de største danske designere. Vi elsker den danske modeuge, men vi følte at den store finale på ugen manglede, og det er den vi har skabt nu.

Hvor kommer ideen fra?
Konceptet bag Tunes On Fashion er taget fra ”Fashion Rocks” i London, der er et stort hit. Jeg så det på tv nogle år tilbage og faldt straks for idéen og den måde, man blander mode og musik på.

Hvad er din rolle?
Det er svært at sige, men først og fremmest er jeg vel det, man kalder ”Founder” eller ”CEO” – jeg arbejder med mange hatte på og sad de to første år alene med projektet, men der er så heldigvis kommet flere folk til, som nu hjælper mig. Hovedsagligt sidder jeg selv med booking, projektledelse, markedsføring og showproduktion, hvor jeg så har fået kompetente medhjælpere.

A word – eller banner – from the sponsors.

Hvor meget forventer I at hive ind til Red Barnet?
Det er meget svært at svare på, og da billetsalget ikke er afluttet, kan vi først sige, når arrangementet er veloverstået. Selve produktionen er en kæmpe omkostning, men vi håber på en stor hjælp til Red Barnet.

Hvordan kommer man så med, og hvad koster det?
Billetterne kan købes på Billetnet fra 550 – 950 kroner alt afhængig af, hvor godt placeret i salen man ønsker at sidde. Der er også VIP billetter til 1.200 kroner, hvis man vil sidde på første parket og samtidig få en goodiebag og fri bar til efterfesten på Hotel Skt. Petri. Alle billettyper giver dog adgang til efterfesten.

Hvad får man for pengene – udover en god samvittighed?
Man oplever det, som jeg vil kalde, det største modeshow i Danmark nogensinde. Jeg glæder mig personligt meget til at opleve designerne og artisterne på Det Kongelige Teater. Det hele bliver afviklet i ægte ”Oscar stil ” med rød løber og Camilla Ottesen fra DR som konferencier. ETP, der står bag vores lyd og lys, er de samme, som står bag Orange Scene på Roskilde Festivalen. Efterfesten er skabt af Dyrberg/Kern og bliver absolut en flot måde at afrunde modeugen på. Det er en kæmpe produktion og et must for modeelskere. Jeg mener selv, at Danmark er klar til et mode-gallashow af dette format, og billetsalget tyder heldigvis på, at jeg har ret.

Jeg ønsker Käehne rigtig meget held og lykke med projektet – og hvem ved, om der bliver mulighed for at dække eventen…

Køb og støt på linket herunder:

www.billetnet.dk/html/artist.htmI?l=DK&artist=TUNES+ON+FASHION

Og her kan du læse mere om Tunes:

www.tunesonfashion.dk