Det var under ganske rolige forhold, da Skandianviens første Rapide fra Aston Martin fik trukket silketæppet af sig i showroomet hos Aston Martin Denmark.
Om end det ikke var mig, der hev tæppet af, lagde jeg vejen forbi. Og der stod den så – som en blanding af en gentleman og en kampklar ungersvend og nu med mere bagsædeplads end i DB9’eren.
Bagsædet bør kun bruges af ejeren, hvis han eller hun er ude af stand til at køre grundet indtagelse af alkoholiske drikke, afstødt ben eller lignende. Er den bare halvt så underholdende at køre som DB9’eren, så tegner det godt. Det er sådan set også den eneste model, jeg har at sammenligne med – og en decideret anmeldelse føler jeg ikke, jeg er i stand til at levere. Her handler det i stedet om æstetik, luksus, stil, elegance og drømme.
Danske B&O har haft en finger med i spillet – og har dermed lyd med i bilen. 15 aktive højtalere og et særligt udviklet lydsystem, som er en naturlig udvikling af de tidligere løsninger B&O’s har leveret til Aston Martin, følger med som standard. Og lyden skulle efter sigende ikke kunne slippe ud af bilen – ganske fornuftigt, hvis du har hørt, hvordan motoren lyder. Lyden skal nydes.
Nuvel – det bliver ikke i år, at jeg får fingre i en Aston Martin, men derfor kan man jo godt kigge og formidle.
Fakta – det tager kun fem sekunder
Motor: 6.0, V12 og 48 ventiler i ren aluminium. Og med træk på baghjulene.
0-100 km/t: 5,3 sekunder
Topfart: 303 km/t
Pris: Omkring 2.800.000 kroner
Læs mere på www.astonmartin.dk
2 comments
Interessant bil, men det bliver altså først interessant at læse om den, når den sammenlignes eller holdes op mod noget andet. Hvordan er den i forhold til konkurrenterne og den verden vi lever i nu? Er den udelukkende et statement eller har den også en målgruppe, og hvordan kører den? DET ville nok være mere interessant at få formidlet. Skal vi tage en tur sammen?
AM weekend
Betragt det som en nyhed – en kort lille historie. :O) Jeg er ikke bilanmelder, men tager gerne en tur, hvor jeg beskriver oplevelsen. Du skal være velkommen til at køre med. Længe siden i øvrigt.