Facebook Pinterest YouTube

BOSS – nu med El Condor Pasa

Ding-dong lød det på døren. Pakkeposten ønskede godt nytår og afleverede en sag. Pakken indeholdt en ny duft – og en svært underholdende tekst fra PR-afdelingen. Det ene tog det andet, og pludselig linker jeg til et hymne, der blandt andet fremføres på panfløjte. Læs – og grin – med…

Hjemmeskudt foto af Orlando...

Der er tale om en ny duft fra Boss, der går under navnet BOSS ORANGE, og som reklamesøjle har dufthuset valgt Orlando Bloom. Sikkert et udmærket valg, selvom den slags dog ikke gør nogen forskel for mig. Han trampede dog forbi mig under en urauktion i New York for et par år siden, men jeg tror ikke helt, han husker mig… Til gengæld mener jeg, at han var ude for at lure på et par vintage Rolex ure til samlingen, som blandt andet tæller Rolex, IWC og Panerai.

Der var den - den nye duft fra BOSS Orange. På disken fra 24. februar.

Nå – duften er tung, og jeg vil kategorisere den som ”aftenagtig”. Jeg siger god for den, men vælger at undlade den svært emotionelle beskrivelse af parfumeurens årsag til at vælge ingrediensen ”bubinga-træ”. Arj ok – du får lige et citat:

”Valget af bubinga er inspireret af parfumeurens minde om hans bror, som spillede fløjte, da de var børn – fløjten blev opbevaret i en æske lavet af den sjældne og tropiske træsort fra Vestafrika, og hver gang æsken blev åbnet, fyldte en behagelig, cremet, dyb trænote luften. Det var en duft så lindrende og behagelig, at han aldrig glemte den.” Hvor fløjten i dag er, melder historien intet om.

Det var det første, der slog mig - at flakonen måtte være inspireret af en sixpack. Det er ikke helt forkert, for pressekitet nævner det samme.

Duften er til salg (uden fløjte og Hollywood-ikon) fra den 24. februar. EDT’en koster fra 320 kroner (40 ml), mens en deostick koster 180 kroner. Og for lige at runde af i fløjtens tegn, får du denne sag – kendt fra Strøget, diverse banegårde og Kill Bill…