Home JUKE Nissan JUKE klasker MINI Countryman

Nissan JUKE klasker MINI Countryman

by Nicolai Klingenberg

Sikke en overskrift. Der er ganske givet nogle, der vil mene, at Nissan samarbejdet har fået bægeret med smiger til at flyde over. Men dommen i overskriften er ikke mine ord. Hvem der mener ovenstående, kan du læse mere om i dag, hvor jeg også byder indenfor i min egen JUKE”¦

Jeg holdt vagt, mens Frede og Mary var på Riget, hvor der var dømt happy hour på familieforøgelsen.

Overvejelserne om hvorvidt jeg ville kaste mit korpus i en JUKE førte til et ja efter talrige prøveture, en heftig fascination for udstyret samt det faktum, at der blev tale om en blogalliance. Og i fredags fik jeg så hentet den grå vogn.

Kroen er desværre lukket - hermed er mulighederne givet videre til en ejendomsudvikler...

Vognen har jeg vist før, men når nu jeg har min egen (leasingaftale i hvert fald), ville jeg dele lidt billeder – ikke bare af vognen, men også af ”the must haves” til bilen”¦

Nå ja - lidt tøserier skal der være plads til i handskerummet. En Gucci Sport, et par solbriller, favoritterne fra Stimorol og en omgang clean hands gel.

Og så var der lige det med dommen – i en seks siders test i Berlingske Bilen den 6. januar har Gert C. Nielsen taget en tur i de to vogne. Om end sejren er vindes med fire point (456 mod 452), så er det JUKE, der sejrer. Jeg er ikke bilanmelder eller et omvandrede leksikon i ESP, knastaksler og gearkasser, men jeg har kørt begge biler. Da jeg gerne kigger på pris, så får du altså mere i en JUKE end i en Coutryman. Du får dog ikke historikken, som en MINI har, og JUKE’ens design vil sikkert skille vandene i en højere grad end Coutryman’ens design.

Bred om gumpen, men bløde kurver. Sådan lidt Joanie fra Mad Men agtigt. Thumbs up til begge.

Jeg må tilstå, at jeg er og bliver svært tilfreds med mit valg. At jeg har valgt en model med automatgear, gør kun ”festen” endnu sjovere. En hånd fri giver for eksempel anledning til en kop kaffe på turen”¦.

En fast medpassager er den nye julegave thermokop fra Bodum - forvent afgang fra hjemmet efter den værste morgentrafik.

CVT (Continuously Variable Transmission) -gearet glider aldeles let og elegant – milliongear er der vist også nogen, der kalder det – og der er ingen hårde eller bumpende skift. Like it. A lot! Og så skulle den type gear i øvrigt give bedre brændstofsøkonomi.

Tak for hjælpen i trafikken, CVT gear. Vidste du i øvrigt, at du kan tage to forskellige typer kørekort til bil i Sverige? Et til biler med automatgear og et til manuelt gear...

”¦ eller en let fiflen med styresystemet, der kan ikke så lidt. Se bare denne filmsnert, som jeg snublede over på Youtube:

Når nu jeg er ved ”ærligheden”, så står jeg også ved, at Countryman og JUKE ikke er at finde på listen over ultimative drømmebiler. Der er flere biler på top femmeren, som overhaler begge vogne, men de koster langt, langt mere. Så er der til gengæld noget at knokle efter. Og top femmeren disker jeg gerne op med ved lejlighed.

En hat til en dårlig hårdag - og en paraply til en regnvejrsdag...

Jeg har tidligere kun gjort mig i lettere tilkørte vogne (yes – kaldt mig bare en brugtvognspirat), så det var selvsagt en stor fornøjelse af være ham, der kørte de første kilometer i en vogn, der dufter af ny bil.

You may also like

37 comments

Thomas 11. januar 2011 - 07:45

Tillykke med den nye bil, kan ikke helt finde ud om jeg synes den er køn 🙂

Reply
Nicolai Klingenberg 11. januar 2011 - 08:06

Tak! Netop designet er et emne, der nemt skiller vandende! 🙂 Du må hade eller elske den – your choice! 😉

Reply
Tom 11. januar 2011 - 09:18

Ja, jeg mener jo den er flot. Men dine vinterfælge……… er uoriginale – det er ikke stilrent…og skær lidt i sarte øjne.

Reply
Oliver Kierulf Lassen 11. januar 2011 - 10:17

Fin bil 🙂

Jeg har set den et par gange på det sidste, dog mest i sort med grøn reklame skrift om billig leasing aftale.
men den er faktisk ret pæn og jeg tror godt jeg tør at kalde den “ok praktisk” den kører langt på literen ikke sandt?.

Kan vi så ikke lige få top 5 her :)?

Reply
Kristian Jørgensen 11. januar 2011 - 11:36

Det fremgår ikke så fantastisk tydeligt hvilken motor du har valgt? Min fornemmelse siger mig, at det er den “forkerte” 1.6’er uden turbo. Noget om snakken? 🙂

Og for lige at svare Oliver herover, så har jeg selv erfaret at Juke ikke er noget brændstoføkonomisk vidunder. Ikke engang diesel-versionen.

Reply
Thomas 11. januar 2011 - 12:53

Tillykke med bilen, jeg vil nu mene den er ret sej. Men det er vel også en smagssag 🙂

Reply
Klingenberg 11. januar 2011 - 13:50

@Oliver: Den går cirka 19 km/l – det er pænt i min verden og sammenlignet med tidligere vogne. Jeg ved dog godt, at der findes benzinmotorer, der kører endnu længere. Jeg vil se, hvad jeg selv kan få den til at rulle på literen. 🙂 Top 5? Den venter! Jeg vil gerne have billeder med!

@Kristian: Sorry! 🙂 Det er en 1,6 l (“4-cylindre, benzin, to overliggende knastaksler, 16 ventilers flerpunktsindsprøjtning og variabel knasttak.” – i følge specifikationerne!). Jeg valgte turbo fra – og automatgear til, så egentlig er der noget om snakken. Jeg skal se, om jeg ikke kan få prøvet topmodellen, som har begge dele – hold øje!

@Thomas: Tak for det – herligt at du er i samme båd (bil), som undertegnede, når det kommer til opfattelsen af vogntøjet.

Reply
Christopher 11. januar 2011 - 14:55

Fin lille JUKE Nicolai. Og ja Fredensborg store kro har været lukket i et stykke tid nu, sådan er det jo 🙁

Reply
Iggy 11. januar 2011 - 15:54

Hep Klingen

Det må vist være din mest Metrosexuelle handling som billist. Appelerer den virkelig også til mænd? Det overrasker mig og personligt ville jeg mene du skulle køre langt mere nobelt og klassisk – derfor var din MINI et udemærket valg. Men fred med det. Du må jo gribe kørehandsken og formidle lidt køreglæde – det ER altså andet end stimorol i et afkølet handskerum og milliongear med kopholder.
Jeg glæder mig til at du tvinger ånden ud af bilen og sjælen ud af dig selv for denne mission!

Kør råddent

Igx

Reply
Mads Windeballe 11. januar 2011 - 21:24

Den er sååå grim. Det er jo helt vildt :O :O

Reply
Klingenberg 11. januar 2011 - 21:45

@Christopher: Kroen burde genoplives – med balkjoler, tjuhej og livemusik. 🙂
@Iggy: Den appelerede til mig – det er jo en bil. Ikke en kønsskifteoperation eller et andet valg for livet. 🙂 Og jeg kan lide den. Jeg skal gøre mit for at formidle noget mere køreagtigt – men modellen er ikke en vogn, der skriger på at blive pisket og kørt vildt, men det gør topmodellen med 190 hk. 😀
Biler tiltaler folk på mange måder – MINI’en var cool på en anden måde, men den er der nogen, der mener, er en damebil. Ligesom du mener, at JUKE’en ikke appelerer til mænd. Det er sgu herligt! Og så lige til milliongearet – det gav køreglæde i dag på både motorvej og i villakvarter. 😉
@Mads: Slet ikke enig – grim vil jeg kalde en Berlingo eller en Multipla. 😀

Reply
Mads Windeballe 11. januar 2011 - 22:21

Så vil jeg næsten hellere hoppe på Berlingo toget..

Er lidt i chok over, at NIssan kan præsentere et så visuelt grimt produkt :/.
FØJ!! :O

Reply
Anonymouse 12. januar 2011 - 09:34

Ikke for at være en nar Mads W., men hvis det er dig der kommer frem på facebook når man søger efter dit navn er det klart at bilen ikke falder i din smag, – det er vel mere en gejlet Golf 3 eller lignende som er noget for dig.

Jeg synes det er en frisk bil du, Nicolai, har fået som man ikke ser på alle gadehjørner, – i modsætning til Minien som man ser mere og mere.

Reply
Iggy 12. januar 2011 - 09:45

OK Klingen, jeg giver dig, at det er ok at prøve den i dette nye stadie af bilens levetid – inden vi ser alt for mange pensionister OG bordeauxklædte kortklippede mosekoner tage livet af koblingen foran Føtex parkeringen. Designet er jo smag og behag, men klassisk kan man vel ikke kalde det – snarere en fortolkning af tidends trends indenfor BedstemorAnd biler! Sorry.

Du trænger til lidt V8 mellem ballerne en gang imellem!

Land Rover 4 ever

Reply
Iggy 12. januar 2011 - 09:45

PS er der lidt knas med fotos, når man skriver eller skal vi ligne en actionmand alle sammen?

Reply
Steffen 12. januar 2011 - 10:59

Iggy: Det er Don Draper og ikke Actionman 😉

Synes den er en del kønnere i grå, end i den kogte hummer farve du viste frem den anden dag, men bliver tvivler på, at jeg nogensinde bliver gode venner med designet, men det er jo også en subjektiv ting, personligt er jeg mere til tyske biler og hvis det skal være en Nissan af ældre dato. 🙂

Jeg tror ikke kroen er den bedste investering i verden, da den har været gået neden om og hjem en 5-10 gange nu.

Reply
Mads Windeballe 12. januar 2011 - 13:44

Anonymouse: Dagens latterligste kommentar går til dig….
Du søger simpelthen efter folk på facebook, for at se hvad “Typer” de er..
Du må virkelig have et indholdsrigt liv…..

Og nej jeg er absolut ikke til en gejlet Golf……!!!

Er mere til en klassisk bil som en Passat, Volvo v70 eller lignende……

Reply
Michael 12. januar 2011 - 15:25

Tillykke med den nye bil! Jeg må indrømme, at designet ikke gør det store for mig – men hvor ville det dog også være kedeligt, hvis vi allesammen kørte i de samme biler og havde samme smag 🙂

Reply
Nicolai Klingenberg 12. januar 2011 - 21:15

@Iggy: V8 fejler intet – og V6 har jeg også selv haft. Ikke blot som tyggetablet, men også i den “gamle” Mercedes 300 SL. Herlig bil – men andre ejere af samme model var +60 og iført sixpence, så “man” troede, jeg havde lånt morfars bil. Og niksen – JUKE er ikke klassisk, men det mener jeg heller ikke, den udgiver sig for at være? Der er dog nogle rallyinspirerede lygter, hvis det kan trøste. Gearet er jeg in love with – lidt “morfar”, men det er selvvalgt. Har pt. ikke den store lyst til det manuelle – jeg er sgu blevet magelig. For en stund i hvert fald.
@Steffen: Helt enig – hummerfarven var lige så fræk, som en pose muld. Jeg spottede en Datsun fra sidst i 70’erne – den stod som ny, og den var der sgu noget retro over. Skal se, om jeg kan fremtrylle et foto. Kroen ja… Der er mange historier, og jeg har faktisk hørt, at Erik Brandt har ejet den engang!
@Michael: Tak! Og det er helt ok – jeg tvinger dig ikke ind i én. 🙂 Jeg er enig med dig i, at der skal være plads til forskelligheder. Også på vejene!

Reply
Claus Ebberfeld 13. januar 2011 - 10:49

Mit udgangspunkt for spændende biler er et ganske, ganske andet end dit, Nicolai, for med hensyn til biler lever jeg i fortiden: Mens man i dag stadig kan få lækkert tøj, grej og oplevelser til resten af ens liv, så når nutidens biler ikke fortidens til sokkeholderne hvad angår skønhed, originalitet og køreoplevelse.

Men kedelig og ligegyldig er JUKE i hvert fald ikke, og som sådan synes jeg den er et udmærket bud på en (ny) livsstilsbil, der er mindre kliché end en Mini og en Fiat 500. Begge de to synes jeg i øvrigt er langt mere feminine end JUKE. Dette betyder ikke, at jeg kan lide JUKE som sådan. Rigtig fed er den jo slet ikke.

Der synes jeg nærmere du er på sporet med den Datsun. Og du, hvis den er fra halvfjerdserne, så er den ikke retro, så ER den gammel – klassisk, faktisk. Dermed er vi ovre i en periode, hvor der er TOTALT frit slag for, hvad en bil skal udtrykke: Kosmopolit, intellektuel, finansmand, arkitekt, hemmelig agent, swinger, fritænker, old money, husmoder. Og SÅ kan man tale om livsstilsbiler og sjov på hjul – hvilket er det mit site http://www.motorretro.com handler om. På en måde my-pleasure for klassiske biler.

Og lige et ord om New Mini: Det er netop en retrobil, og den klarer retrolooket med god stil, fordi den (ligesom Fiat 500) har en ikonisk forgænger at læne sig op af. Når det er sagt, så mener jeg faktisk forgængeren på alle andre måder end rent fysisk er en større bil – og ja, jeg har en selv, og er utroligt glad for den: http://www.motorretro.com/2011/01/rul-mini-cool.html

Undskyld mine links, jeg håber det er OK: Jeg synes bare du har fortjent noget bedre end en JUKE, og vil gerne åbne dine øjne for, at nyere, stærkere og dyrere ikke nødvendigvis er vejen.

PS: Kunne den Datsun være denne: http://www.motorretro.com/2011/01/fra-albrecht-til-z.html

Reply
Klingenberg 13. januar 2011 - 19:32

@Claus: Tak for rigtig godt input! Jeg sætter stor pris på, når passionen brænder igennem. Og det gør den i dit tilfælde. Links er derfor helt ok. 🙂
Jeg har selv haft gamle biler – Morris Mascot. To pick-up’er og en 1100 Special. Det var i de unge år, hvor økonomien ikke kunne bære noget “tungt” – til gengæld valgte jeg “noget gammelt og charmerende” fremfor noget med 15 år på bagen, som ikke signalerede andet end “et køretøj”.

Sommeren var som oftest fantastisk i en gammel vogn – men vinteren var udfordrende. Jeg havde ikke mulighed for at have to biler, så derfor var jeg lidt ærgerlig om vinteren. I dag? Der er sagen en anden. Jeg kunne godt finde på at finde en gammel klassiker til sommerkørsel.

Tak igen – jeg sender dig en mail med henblik på “noget andet”…

Reply
Klingenberg 13. januar 2011 - 19:34

@Claus: PS – denne sag skulle nok få dine tænder til at løbe i vand:
https://my-pleasure.dk/2010/09/vogntojjsspotting-deluxe-i-bernstorffsparken/

Reply
Carl Johan 13. januar 2011 - 21:17

Datsun må have været en 240Z? Vist en af de første japanere, som blev dømt cool af det automotive parnas.. http://bringatrailer.com/2007/05/26/nicely-restored-1971-datsun-240z-in-colorado/

Juken har jeg nu set en del på – og jeg kan ikke blive enig med mig selv, om jeg synes om designet eller det modsatte. CVT – eller andre automatgearkasser – er til gengæld lige i øjet, når man er fyldt 30 og ikke skammer sig over det..

Reply
Klingenberg 13. januar 2011 - 21:53

@Carl Johan: Den er jo topsprød – se linket i Claus Ebberfelds kommentar, og bliv endnu klogere! Ved et hurtigt tjek på diverse danske sites, viser det sig, at der ikke er nogen Z’ere til salg i landet…

+30 og CVT går fint hånd i hånd – er man til tempo, kan man vælge topmodellen med 190 hk og anden undervogn. Den giver håndsved. Det kræver selvsagt, at man kan forene sig med designet… 🙂

Reply
Claus Ebberfeld 14. januar 2011 - 11:29

Velbekomme. Og ja, den Aston Martin DB5 du spottede i dit andet indlæg er – selvfølgelig – en af mine alletiders favoritter. Men hvis nu pengene ikke rækker til den, så synes jeg som sagt en Z er et fint alternativ. De hænger ikke på træerne, men de findes – men ingen links denne gang!

Reply
Nicolai Klingenberg 14. januar 2011 - 15:22

@Claus: Z’eren lyder alt andet end tosset. Hvad vil du mene, den vil stå i? Sådan cirka? :O)

Reply
Klingenberg 15. januar 2011 - 12:58

Tak for link, Carlo. Jeg ved, at der vist er noget om, at biler over 35 år kan hentes særdeles billigt hjem – er der noget om det?

Reply
Claus Ebberfeld 15. januar 2011 - 18:29

Det er rigtigt, at over 35 år gamle biler bliver betragtet som veteraner, og afgiften beregnes udfra deres salgspris som ny, mens nyere biler bliver beregnet ud fra deres markedsværdi i dag. For de fleste biler er “veteranmetoden” en fordel, og det er helt sikkert tilfældet for en Z. En Z fra først i halvfjerdserne vil nok koste 20-25.000 i afgift.

Jeg vil tro, at en OK Z på plader herhjemme kan findes til under 100.000. Men det er lidt svært at sige, da der er så få og standen varierer utroligt meget.

Reply
Nicolai Klingenberg 15. januar 2011 - 21:43

@Claus: Uden afgift koster Z’eren, som Carl Johan linker til, cirka 60.000 – dermed skulle den kunne hentes hjem for omkring 80.000?

Synes dialogen og kommentarerne tager en spændende drejning… :O)

Reply
Claes 15. januar 2011 - 22:59

Nicolai. Du fortjener altså bedre end en JUKE. Den passer dog ret flot til din smokingskjorte med knækflip… En velklædt elegant mand som dig bør absolut køre i noget mere klassisk og interessant! For det din JUKE har kostet kunne du have fået et virkelig fint stykke automobil – og have haft råd til at holde vedlige ovenikøbet for de du ikke taber 20-40 tusinde om året på den. Det gør du på din JUKE. Skynd dig at kom igen med at lede!

Claes

Reply
Claes 15. januar 2011 - 23:07

Kiggede lige på billederne igen. Helt ærligt. Det kan ikke se mere forkert ud, end en JUKE foran det elegante gamle slot f.eks. Nej nej. Forestil din en gammel BMW 628 f.eks i absolut topstand. Det havde straks set mere ædelt ud. I tilgift er den nok ikke dyrere at holde end din JUKE – og den taber ikke værdi. Jamen – se at få afhændet den JUKE…

Claes

Reply
Nicolai Klingenberg 15. januar 2011 - 23:16

@Claes: Jeg kan godt lide din tone. 😉 Hvis du ser de ovenstående kommentarer, kan du sikkert se, at der er “mere i det end som så”. Pt. jagter jeg en potentiel klassiker ved siden af JUKE’en, jeg har leaset vognen – ikke købt – og så er JUKE en del af et større setup her på bloggen.

Jeg ser det på sin vis således: Når man ikke har millioner på kontoen (i plus i hvert fald), så er der nogle sager, man må vente med. For eksempel drømmebilen. JUKE’en er ikke en drømmebil – men et rigtig godt bud på en bil for øjeblikket (jævnfør gerne med tidligere vogne i kommentarerne). For under 3.000 kroner (omtrent eller cirka) – er jeg kørende i en ny bil. Med automatgear. Og serviceaftale. Det finder man ikke meget andet for – jo, jeg ved, man kan flexlease, købe en klassiker etc., men pt. har jeg brug for noget stabilt. En klassiker kan hoste, når det er koldt om morgenen, koste dyrt i reparationer etc.

Dermed er der også plads til ur-køb, restaurationsbesøg, kluns, rejser og lignende. Derudover synes jeg, at JUKE’en – eller Nissan – har gjort sit for at komme ind på “nye markeder”. De har satset på et design, der deler vandene. Jeg fornemmer, de vil væk fra “sovs og kartofler”-image’et, og det hjælper jeg til med. 🙂

Havde jeg ikke ment, at designet var interessant, havde jeg naturligvis heller ikke kastet mig over et samarbejde – eller leaset en bil.

Men! Der findes talrige gode bud på klassikere, som er svært interessant. Jeg hører hellere end gerne dit bud på, hvad en klassiker i samme prisklasse kunne være?

God aften – og tak for input!

Reply
Claes 16. januar 2011 - 00:04

Hej igen, Nicolai

Jamen jeg kan sagtens forstå din tankegang mht. den dejlige og problemfrie leasingaftale på din JUKE. Flexleasing er også dårlig stil i mine øjne – puhada. Nej, men man kan sagtens finde en fin stabil klassiker, der til hver en tid giver dig mere klasse, end en JUKE.

Nu er jeg ikke specielt ude efter JUKE’en, men den er en ny ligegyldig brug-smid-væk bil, som alle de andre. Så for min skyld kunne du have valgt alle former for ny mellemklasse bil. Det, der stikker mig en lille smule i øjnene er, at den TROR den er lækker – eller ejerne gør. Det er den altså bare ikke: Den er en komplet ligegyldig bil, der kun bliver mere og mere værdiløs hver dag.

Mht. de høje reperationer på en klassiker: Hvis du er heldig, og har en kyndig ved din side, så behøver de ikke engang komme. Men hvis de gør – så har du jo allerede en buffer på de 36.000 du smider i kloaken hvert eneste år på din leasingydelse på JUKE’en. Det er altså rigtig mange penge at skrue på klassiker for.

Det kan godt være nogle af dine bekendtskaber ville synes det var mærkeligt, hvis du kørte i f.eks en gammel BMW 628CSI fra 1980’erne, fremfor en “ny dejlig bil” Bvadr. Hehe. Men det er jo blot fordi de ikke ved bedre. Inderst inde misunder de dig, at du tør skille dig ud og føre dig frem i en fed bil, fra dengang verden endnu ikke var gået helt op i samtalekøkkener og Webergrill’s. Sådan noget må du vide – for du oplever ganske sikkert tit det samme, når du ifører dig en tweedblazer og en charmeklud.

Jeg synes simpelthen det skriger til himlen, at se dig i en JUKE – jeg kan ikke gøre for det. Men , som jeg læser ovenfor, og hvis du har et varmt forhold til Nissan – så er det jo helt oplagt, at du skal have en Datsun 240Z – eller 260Z. Det er en virkelig cool bil, som du temmelig sikkert ikke vil tabe en krone på. Måske det modsatte: Den chance er der altså ikke med din JUKE.

Mvh. Claes

Reply
Claus Ebberfeld 16. januar 2011 - 09:42

Joeh, i teorien skulle den Z kunne komme på plader for købspris + hjemtransport + afgift + syn og nummerplader: Lad os sige 85-90.000. Problemet er, at det kan være årets handel eller en katastrofe, der venter på at ske, og det er umuligt at afgøre ud fra den tyske annonce hvilken kategori den konkrete bil hører hjemme i. Sådan nogle biler skal ses og prøves.

Claes, du er hård ved den JUKE: Bevares, Det er heller ikke min smag, men komplet ligegyldig synes jeg netop ikke den er. Men pudsigt at du nævner den BMW – jeg tror vi kender hinanden, for det lyder mistænkeligt som min bil…

Reply
Claes 16. januar 2011 - 12:18

Hej Claus – og Nicolai

Undskyld hvis jeg var for hård ved JUKE’en. Som sagt var det ikke den, som sådan jeg ikke kan lide. Det er faktisk bare den type biler. Jeg kan heller ikke lide den nye MINI eller Fiat 500, som du nævner længere oppe. Der kan jeg faktisk næsten bedre lide JUKE’en – fordi den er mere sig selv. Men derfra og til at synes den er fin og passende til en elegant livsstil, der er meget langt!

Jeg kan egentlig godt forstå man køber/leaser sådan en bil til ren og skær (mis)brug om vinteren og andre arbejdsmæssige sammenhænge – hvor det ville være synd at bruge sin klassiker. Så – faktisk er jeg jo nok ret enig med Nicolai’s valg. Jeg SKAL jo bare provokere lidt.. 😉

Claus. Det er da muligt vi kender hinanden flygtigt – du er jo nærmest en kendis i klassikerverdenen, ikke?

Reply
Nicolai Klingenberg 16. januar 2011 - 15:58

@Claus: Det er der helt sikkert noget om – det sikreste må så være enten at prøve den eller at finde en i nærmere afstand. Sig endelig til, hvis du falder over en – eller en anden klassiker til sommeren, ok? Jeg fornemmer du ved, hvad der skal kigges efter, og at du har kontakterne på plads. 🙂

@Claes: Du må selvsagt mene lige, hvad du vil – og jo, der skal også være plads til lidt provokationer og “dril”. Som du kan er jeg i den grad åben for en vogn af mere klassisk karakter, så de rigtige måneder kan bruges i en anden vogn. 🙂

God søndag til alle!

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk