Jeg må lige slå et slag for Kongerigets herligste luksusmagasin. Navnet er Luxury Aficionados, og selvom jeg kun har haft fornøjelsen af online udgaven fra et hotelværelse i Østrig, så ser jeg frem til en fysisk version inden længe”¦
Du finder onlineudgaven af Luxury Aficionados lige her, og i dette nummer kan du blandt andet opleve herlig mode med vogne to-die-for, lækre ure, boligreportager og meget mere.
I øvrigt er den trykte såvel som online udgaven ganske gratis. Herligt!
8 comments
Jeg læste et par af numrene for snart mange måneder siden.
Dengang var det nu ikke noget der overraskede mig specielt positivt.
Det ER et gratis blad, men jeg mener at der var ca. 80% reklamer og 20% læsestof, hvoraf 10% af læsestoffet nærmest blot var varefakta fra hjemmesider og pressemedelelser. Hvis man læser din blog er meget af indholdet ikke nyt stof 😉
Men det er selvfølgelig et problem for alle trykte medier.
Men jeg vil da klart finde et blad igen, og se de er “kommet efter det”.
Den fysiske kvalitet og billederne var lækre, så vidt jeg husker.
@FWK: 80/20 fordelingen lyder ikke helt rigtig. 🙂 Som Freelancer og gammel bladmand skal hatten dog tages af for mange annoncer – markedet er svært, så det er en succes at kunne sælge mange annoncer. Og annoncørerne vil ikke indrykke annoncer, hvis der ikke er godt indhold. 🙂
Mht indholdet på min blog så skriver jeg primært om sager, jeg selv har oplevet, hvorfor jeg mener, at indholdet er unikt og ikke at finde andre steder – du kan dog have ret i, at et spottet ur fra 1970’erne eller et besøg på en fem år gammel restaurant ikke er en nyhed, men det er mine ord. :0) Jeg kunne godt finde på at bringe flere nyheder, hvis interessen er der? Det vil dog typisk være på baggrund af pressemeddelelser og pressefotos. Hvad siger du/I til det?
Tak for input! 🙂
Sidder lige nu i Skotland med den fysiske udgave i hånden. Fandt det på et hotel i Danmark i sidste uge. Må sige det er et lækkert magasin, men hopper med på vognen og mener at der er en overvægt af reklamer. Men FWK har ret. Det er et gratismagasin….
Ud fra et hurtig kig på online udgaven, synes jeg ikke mængden af reklamer er så slem, specielt ikke hvis man sammenligner med udenlandske magasiner som Monocle, GQ og Vougue Homme og de er ikke ligefrem gratis 😉
Og så skal det da lige nævnes at uden annoncer ville der ikke være gratismagasiner… Og en del færre betalingmagasiner.
Jeg har bladret det lidt igennem på online versionen, hvor jeg ikke umiddelbart havde et dårligt indtryk af selve bladet.
Dog irriterer det mig grænseløst den måde de har lavet det på mht. zoom ind/ud, bladre til næste side og at man ikke kan skimme overskrifterne når man er “zoomet ud” fra siden. Det gjorde faktisk at jeg ikke læste mere end 2 artikler deri. En bedre løsning ville være at gøre som fx Magasin (http://katalog.magasin.dk/Magasin/MagasinbyMagasinformand/) hvor det er nemt at se overskrifterne, så man kan se om man vil læse noget eller ej…
Er jeg den eneste der også nyder reklamerne? Så længe de er smukke, inspirerende og samtidig indeholder spændende nyheder… Mener ikke de trækker ned i et magasin som LA, så længe standarden holdes hvor den er nu.
@Jesper: Nej – jeg er i samme båd. 🙂