Home Kluns Rains – danske iværksættere får succes med regntøj

Rains – danske iværksættere får succes med regntøj

written by Nicolai Klingenberg 11. december 2012
Pin It

De er fire, de er danske, de har kastet sig ud i et iværksætter-eventyr, hvor noget halv-kedeligt er blevet gjort klædeligt. Omend det sner mere end det regner for tiden, så handler det om regntøj. Navnet er RAINS, og du kan hermed tage godt imod Philip Lotko, som svarer på et og andet om projektet.

Jamen så skidt da – let it RAIN(S).

Philip – du og et par andre har kastet jer over projektet RAINS. Fortæl kort om, hvem I er – og hvad I laver?
– Vi er fire drenge fra hver vores del af Danmark og med hvert vores sæt af kompetencer, har vi slået pjalterne sammen omkring vores lille regntøjs-eventyr.

Hvordan i al verden kom I på at lave regnjakker?

– Ideen kom da Daniel (mine ene partner) og jeg begyndte at analysere brancher, samt produktgrupper, der inde for den seneste årrække ikke havde gennemlevet den helt store udvikling. Vores opmærksomhed faldt her på regntøj og uden og træde nogle over fødderne, så kunne vi se at der var brug for fornyelse.

Til ham..

Regntøj blev altså en realitet – men hvor adskiller I jer fra andre producenter?
– Vi er meget konkurrencedygtige på priser i forhold til nogle af vores konkurrenter, ydermere har vi nogle gode supplerings og leveringsvilkår for vores forhandlere, som gør det muligt for dem at supplere fra dag til dag med omgående levering.
I disse tider er der jo desværre stadig en udbredt usikkerhed omkring hvilken vej, “vinden blæser”, så mange butikker holder sig til de sikre løsninger… Vi tilbyder dem lav risiko og højt serviceniveau, det fungerer.

… og hende.

Kollektionen tæller også tasker – hvad kan vi forvente at se fremadrettet?
– Vi arbejder i øjeblikket på en række nye produkter, bestående af bukser, flere tasker, nye jakker med prints og accesories, samt nogle interessante collaborations, som i det nye år skal fremvises på Gallery, København og Capsule, Paris.

Et udpluk af det fulde sortiment. Alt skulle være vandskyende .

Hvem er jeres typiske kunde?
– Det er ret svært at skulle definere vores målgruppe, da denne er enormt bred.
Der er tale om alt fra forretningsmanden til dagplejemoren til den moderne street-kid. Vi er meget glade og stolte af at have et så alsidigt og “folkeligt” brand.

To-i-ener fra RAINS – taske og frakke.

Hvordan er det gået med projektet indtil nu?
– Indtil videre er det gået godt, vi har haft travlt og har måtte omstrukturere for at følge med vores udvikling.
Det har været en stor organisatorisk og administrativ opgave at skulle “åbne” otte nye lande på kun seks måneder, men vi er meget tilfredse med den position, vi har tilkæmpet os og glæder os til at kæmpe videre.

Omend farven er en tand mere gullig end gamle dage, så vækker den minder hos mig.

Hånden på hjertet – passer posultatet: Der er ikke noget, der hedder dårligt vejr – kun dårlig påklædning?
– Ha ha, jeg vil mene, at når himlen åbner sig med et skybrud a la den 2. juni 2011, hvor der faldt over 100 milimeter regn på 24 timer, så kan vejret godt betegnes som kritisk – især hvis det går udover rødvinskælderen. Ellers skader lidt regn ikke.

Rainman…

Er der et mål med RAINS?
– Vi vil klæde folk på, i stilet regntøj på de våde dage. Sagt med andre ord er målet at lave et stykke regntøj, som ikke blot er et værn mod dårligt vejr, men snarere et supplement til den gode garderrobe.

Sulten efter mere RAINS? Så besøg dem på Facebook her <–

Pin It

You may also like

  • Sabine

    Sejt drenge!!!!