Home Automobiler Bugatti Legend “Meo Costantini” – når det skal være virkelig heftigt

Bugatti Legend “Meo Costantini” – når det skal være virkelig heftigt

written by Nicolai Klingenberg 8. november 2013
Pin It

Bugatti må være på den absolutte top tre over superbiler. Med skyhøje priser, vanvittige præstationer og heftigt design har bilbiksen formået at skabe superbiler, som er alt andet end et gængst syn på gader og stræder. Dagens nyhed er kun lavet i tre eksemplarer, så hvis du ser den i levende live, kan du kalde dig selv en heldig kartoffel.

Det her er og bliver en superbil...

Det her er og bliver en superbil…

Faktisk er “Meo Constantini” den tredje ud af seks biler, som hører til i en hyldestkategori hos Bugatti. Meo Constantini var en mandsperson, som var fine venner med stifteren af Bugatti, Ettore Bugatti, men han var også chef for Bugattis eget race team. Han stak også af med et par sejre i vigtige racerløb – blandt andet Targa Florio på Sicilien, hvor han ganske sikkert vandt med mere end et hestehoveds længde…

Meo i et vinderøjeblik for små 100 år siden...

Meo i et vinderøjeblik for små 100 år siden…

Constantini blev hos Bugatti i mange år, hvor arbejde også udviklede sig til venskab. Vognen, der hylder Meo Constantini, er baseret på en Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse. En sådan sag har en 8 liters W16 motor. Disse brutale og faktuelle cifre formår at sende vognen fra 0 til 100 på 2,6 sekunder… Og topfarten ligger på skræmmende 408,8 kilometer i timen – endda med taget nede…

Der er noget madam blå over farven, men det vil man nok ikke høre for...

Der er noget madam blå over farven, men det vil man nok ikke høre for…

Titter vi indenfor i den seneste Bugatti Legend har man valgt at pryde en del af interiøret med lasergraveret “Bugatti historik”, hvorfor man finder graveringer af Meo Constantinis racerkarriere anno 1920erne. Gaucho er det korrekte navn på det cognacfarvet læder, som kendetegner blandt andet tag, dele af sæderne og centerkonsollen. En fin og velfungerende farvekontrast er det mørkeblå læder, som også er at finde i kabinen.

Ok, det er en hyldest, der er graveret i laser, men det er ikke den detalje, jeg er mest tosset med...

Ok, det er en hyldest, der er graveret i laser, men det er ikke den detalje, jeg er mest tosset med…

Det her er og bliver heftigt.

Det her er og bliver heftigt.

Signatur i nakkestøtte

Signatur i nakkestøtte

Selvom datidens vogne ikke var lavet i kulfiber, så har man valgt at opgradere 2013-hyldesten til dette letvægtsmateriale, som er sat sammen med en anden letvægter: Aluminium. Selve farven er også nyudviklet til vognen.

Tak for kaffe...

Tak for kaffe…

Prisen ligger på lidt over to millioner. Euro. Eksklusiv afgift…

Parker din vogn hos My Pleasure på Facebook her

Pin It

You may also like