For omtrent en uge side blev der trampet på en kickstarten 200 gange. Måske flere, hvis nogle havde startvanskeligheder. Måske færre hvis nogle havde el-start, men omdrejningspunktet var fælles: Ralph Lauren RRL Riders Tour.
Løbet fandt sted i Paris, og hele 200 motorcykler var på pletten. Løbet varede tre timer, og paraden havde blandt andet pitstops ved Dampierre slottet, La Vallée de Chevreuse og Versailles slottet for til sidst at stoppe op ved Ralph Lauren flagship store på boulevard St Germain. Et stort reklamecirkus vil nogen måske mene, men i min bog et herligt et af slagsen.
Umiddelbart tænker du måske mere på golfbaner, yachts og træd i sko, når du tænker på det traditionelle Ralph Lauren brand, men så skæv til Ralph Lauren RRL. Det er en linje, der blev etableret i 1993, hvor man fokuserer på selvage denim og vintage look med rødder i arbejds- og militærtøj.
Motorcyklerne? De var fra det parisiske firma Blitz motorcycles, som blev stiftet i 2010 af to gutter ved navn Fred Jourden og Hugo Jezegabel. Deres opskrift går på at customize og ombygge tohjulede kværne til unikke køremaskiner. Da Ralph Lauren RRL Riders Tour endte ved førnævnte Ralph Lauren biks, var hele gaden omdannet til en luksuriøs motorcykelgarage med et amerikansk twist.
Nu var jeg ganske vist ikke på pletten, men jeg vælger at vende tommeltotten op for initiativet – som jeg fornemmer det, er det tiltag a la dette, som fungerer – man blander brandsene, undlader at udelukke “folket” og forener to vidt forskellige produkter. Mere af den slags, tak.
Du kan se flere løjer på www.rrlriders.com – og har du mere mod på noget “klassisk” Ralph Lauren, kan du kigge her
MY PLEASURE ER PÅ FACEBOOK