Home Kluns Scylla Clothing – historien om et nyt dansk kludebrand

Scylla Clothing – historien om et nyt dansk kludebrand

written by Nicolai Klingenberg 22. juli 2014
Det ser ungt ud, men de ældre må også gerne være med...
Pin It

Noget tyder på at iværksætteriet lever godt. Og særligt hos de unge. I dag skal vi tale med en initiativtager til et nyt tøjmærke. Det handler om kvaliteter, men også om nytænkning, en webshop, drømme og tankerne bag.

Det ser ungt ud, men de ældre må også gerne være med...

Det ser ungt ud, men de ældre må også gerne være med…

Victor – du er blandt stifterne af tøjmærket Scylla Clothing, men hvad er I for en størrelse? 

– Jeg tror ikke, vi kan sættes i noget størrelsesforhold som så, for ligesom vores tøj er vi uden for boksen, noget der ikke passer ind i målene. Det begyndte med en ide, et ønske om at skabe noget, som ikke var som alt det andet, man finder i butikkerne i dag, en ide om at kombinere kvalitet og et specielt æstetisk design. Vi kommer alle med hver vores kompetencer og drømme, som kulminerede i Scylla Clothing. For os er Scylla Clothing en mulighed at udtrykke os på og samtidig opfylde vores drøm.

Og hvad så med jeres nye mærke?
– Vores mærke er mere end, hvad øjet ser, eksempelvis selve den draperede struktur på T-shirten er til dels inspireret af fænomener i naturen såsom drypstensgrotter 100 meter under jorden i Sydfrankrig. Dette er kombineret med det gotisk dystre, der indeholder de mørke tendenser i vores design. 

Scylla Clothing er som sagt et helt nystartet brand. Vi har været undervejs i snart et år og blev lanceret for et lille måned siden. Efter lanceringen er vores forventninger store, og vi er meget optimistiske omkring fremtiden.

Egentlig også velfungerende til tøser

Egentlig også velfungerende til tøser. Og det er også planen. 

Der findes et hav af nye mærker, men hvorledes skiller I jer ud?
– Vores design er yderst minimalistisk, og med det kan man sige, at kvaliteten ikke blot ligger i vores materialer, men ligeledes i detaljerne. Vi benytter os kun af de bedste materialer, der kombinerer design og komfort. Tøjet er alsidigt, hvilket betyder, at vi primært henvender os til det mandlige køn, men grundet de mange muligheder som er forbundet med tøjet, i form af fit og styling, henvender vi os også til kvinder. Vi har samlet komponenterne design, komfort og simplicitet i et, hvilket gør vores tøj helt unikt.

Hvad består jeres nuværende kollektion af?
– Vores nuværende kollektion, Glaucus, er meget fokuseret og består af tre forskellige pieces i flere forskellige farver. Der er tale om en T-Shirt, en Zip-Hoodie og en Cloak. 

Glaucus Scylla Twin T-Shirt er en dobbelt laget T-shirt vævet i fint, men stærkt bomuld. Det dobbelte lag giver et tight fit, men samtidig et relaxed look. Dette skaber draperinger, der ellers før typisk er set på kjoler. De ellers normalt feminine træk i draperinger kombinere vi med et råt lædertag, som fuldender det unikke look.

Læderlig detalje

Læderlig detalje

Udover T-shirten har vi Glaucus Scylla Hoodie. Det er vores fortolkning af en klassisk hoodie med lynlås. Hoodie’en skiller sig ud i det minimalistiske. Designet er uden elastikbånd i ærmerne og bunden, hvilke tynger de fleste andre hoodies på markedet ned. Dette gør, at hoodie’en på ingen måder føles ukomfortabel eller ser rodet ud. Hoodien er i øvrigt lavet med usynlige lommer, der gør, at intet forstyrrer det minimalistiske design.

Til sidst har vi Cloak’en – en oversized hoodie uden lynlås. Dette er et meget specielt piece og er helt klart, hvad der adskiller os fra de mange andre mærker. Cloaken er en nyfortolkning af en kappe fra middelalderen. Med dens skarpe snit, og oversized fit rummer dette piece en helt speciel kant, der sjældent ses i andre tøjdesigns.

Der har vi Cloack'en. Til højre.

Der har vi Cloack’en. Til højre.

Tankerne var mange bag hvad kollektionen skulle indeholde, men vi ser med glæde på det fuldendte resultat.

Og hvad med produktionen og kvaliteten?
– Et af vores grundlag for Scylla Clothing var som sagt kvalitet – dette kan vi ikke understrege nok. Derfor bliver alt vores tøj produceret under nøje kvalitetskontrollerede forhold på en fabrik i Kina. Vi har sikret os, at forholdene er iorden, så vi kan stå inde for vores CSR fuldt ud.

Alle vores pieces er lavet i 100% af den fineste bomuld. Det kan særligt ses og mærkes på den dobbeltlagede T-shirt. Den er lavet i en meget tynd bomuld, som føles helt ubeskriveligt, når man mærker på den og ikke mindst har den på. Der bliver kræset for hvert enkelt lille detalje.

Hoodie. Nytænkt.

Hoodie. Nytænkt.

Hvor kan man så få fingre i jeres sager?

– Man kan slå et smut forbi vores webshop, og erhverve sig ét eller flere af vores pieces – vi har gratis fragt i DK.

www.ScyllaClothing.com 

Og et bud på en potentiel kunde?
– Vores målgruppe er dem, som vil skille sig ud – mand som kvinde. Den potentielle kunde har øje for detaljer og værdsætter den underliggende overflod af detaljer. Den potentielle kunde er desuden vovet i sit sind, hvilke ikke udelukkes af alder. 

Hvad vil I i bund og grund med jeres brand?
– Få folk til at se og opleve det.

På sned

På sned

Og hvad kan vi forvente at se fremadrettet?
– De pieces, som vi har lavet indtil nu, vil være fast inventar i vores sortiment. Fremtiden vil dog bringe et væld af nye og særprægede produkter. Målet er at udkomme i håndplukkede butikker, hvor vi også vil imødekomme kunderne på gaden.

Skud fra første - og aktuelle - kollektion

Skud fra første – og aktuelle – kollektion

Tre hurtige til Victor:

Hvor og med hvem har du sidst spist en mindeværdig middag?
– På Mallorca hvor jeg sad med to gode venner på en tagterrasse og havde Middelhavet foran os.

Hvad sidder der på dit håndled?
– Mit valg af ur kommer meget an på dagen, og hvad den bringer – i dag faldt valget på et Omega Seamaster ref. 2255.80.

Hvad skal du bruge resten af din sommer på?
– Den skal hovedsageligt bruges på at få knoklet igennem og stablet denne drøm på benene. Vi er kommet langt, men vejen fremad er endnu længere – jeg glæder mig! Herudover tager jeg også et smut til New York, som både kommer til at indeholde business og pleasure.

Klæd dig af på My Pleasures Facebook side her

Pin It

Related Articles