Home Automobiler Range Rover Vogue 600 Supercharged – et Ares projekt

Range Rover Vogue 600 Supercharged – et Ares projekt

written by Nicolai Klingenberg 4. februar 2015
Sorte slyngel
Pin It

Vi skal se nærmere på luksus med luksus på. Det forholder sig nemlig sådan, at det italienske firma, Ares, har præsenteret mig for en herlig nyhed, jeg gerne vil dele. Navnet er Range Rover Vogue 600 Supercharged, og her får du opgradering for alle mønterne.

Den halv-bidske front giver god mening...

Den halv-bidske front giver god mening…

Kort fortalt er projektet et møde mellem Italien og England, og selvom man skulle tro, at en Range Rover Vogue var luksuriøs nok i sig selv, så har Ares formået at løfte det dekadente til nye højder. Ares har rumsteret og fiflet ude såvel som inde og under motorhjelmen, og selvom prisen ikke har været lige til at finde, så vil jeg gerne love, at den er høj. Målet med modifikationerne? At lave den ultimative Range Rover.

Giv plads...

Giv plads…

På interiørfronten har man valgt at lade det oprindelige læder lade livet, og i stedet kan den kommende ejer se frem til asymmetriske læderdeltajer på sæderne, håndlavede træpaneler af eg fra middelhavsområdet (og med en masser af lak), og rattet kan leveres med særlige detaljer af for eksempel ædle metaller i top og bund. Det er luksus med luksus på, og omend det kan virke blasfemisk at splitte en ny Range Rover Vogue ad, så kan vi ikke løbe fra, at resultatet af ombygningen er unik.

Der var de asymmetriske syninger

Der var de asymmetriske syninger

LÆder og ædelmetal

Læder og ædelmetal

Hvis du synes, du flotter dig, når du vælger en flot plastbakke til dit bagagerum, så vil dit valg med stor sandsynlighed blegne en smule, når du sammenligner med Ares projektet. Bagagerummet, siderne og selv den indvendige del af bagklappen har også fået en lækker overhaling med kreaturhud samt et par kulfiber-detaljer.

Der er praktiskt talt monteret læder overalt

Der er praktiskt talt monteret læder overalt

Komfortabelt bagsøde

Komfortabelt bagsøde

På det ydre er fronten blevet mere hidsig at se på. Det skyldes blandt andet en kulfiber-gril og ditto kofanger, mens siderne er blevet monteret med skørter. Luftudtag på siderne og på køleren er også blevet et must, mens et par særlige 22 tommer fælge er blevet udviklet til konceptet. Er det for lidt? Så snup et par i 23 tommer.

23 tommer ruller

23 tommer ruller

Det handler dog ikke kun om at se ud, for der har været kyndige hænder i motorrummet. Disse to gange fem pølsefingre har formået at opgradere motoren til at yde 600 hestekræfter, som sender dig til 100 kilometer i timen på rene fem sekunder. Man har u øvrigt også monteret bilen med en sportsudstødning af titanium, hvorfor lyden sikkert også er alle tiders.

Vink farvel til din traditionelle læderbeklædning

Vink farvel til din traditionelle læderbeklædning

Du kan holde pedalen i bund indtil speedometernålen rammer 265 kilometer i timen, alt imens de forbipasserende muligvis kan måbe over chromo-detaljer med Ares signatur i dine vinduer.

Sorte slyngel

Sorte slyngel

Jeg tvivler på, at de danske veje vil få britisk-italienske alliance at se, men nu har du i hvert fald fået et indblik i, hvad man kan stille op med sin Range Rover.

Giv dig selv en læder overhaling på My Pleasures Facebook-side her

Pin It

Related Articles