Jeg har tidligere været omkring automobilmodificeringsfirmaet Ares. De holder til i Italien, og de holder af at lave vilde vogne vildere. Eller mere brutale og luksuriøse, om man vil. Og der er nogen, der vil. I dag skal vi se nærmere på en Aston Martin Rapide S, som har været en tur forbi pastamekanikerne.
Det første Ares har valgt at kommentere på, er deres aerodynamiske fiksfakserier. Flere steder har man brugt en omgang let kulfiber, som både gør bilen mindre tung, men også mere adræt i vinden. Udstødningssystemet er ydermere udskiftet med en mere præsterende sag af titanium. Mere? Så gerne. Der er kommet nye “ruller” på vognen, som måler 21 tommer, og så har rumsteret med teknikken, så motoren har fået endnu flere hår på brystet og nu leverer over 600 hestekræfter.
Der er ydermere gjort plads til et par luftudtag på siderne og i køleren, så der er sus i skørterne, og det førnævnte bodykit inkluderer kofangere (front og bag), sideskørter og kølergril.
Når du lukker dørene, vil du erfare, at du er svøbt i læder, og når du skal manøvrere bilen, så foregår det ved hjælp af et specialfremstillet rat, som både byder på tykt læder og detaljer af ædelmetal. Jeg gætter på, det er sølv, men du kan garanteret vælge andre metaller.
Alle er lige – uanset om de sidder foran eller bagi. Og dog. For bagsædepassagererne har bedre placerede kopholdere. Måske også bedre benplads, men det er en gisning. Flere steder har man i øvrigt også valgt at lade en snedker komme på arbejde, da der er skabt elegante træpaneler – både foran og bagi.
Prisen? Den står hen i det uvisse, men Ares lover 12 måneders garanti på alt, hvad de har sat deres signatur på.