Home Ekvipering Om at putte (pæne ting til) mænd i Zalando kasser

Om at putte (pæne ting til) mænd i Zalando kasser

written by Nicolai Klingenberg 23. marts 2017
Pin It

Det der med at handle beklædning online er ingenlunde til at komme udenom. Måske i særdeleshed for mænd. Udbyderne tænker “krea”, og hos Zalando har man for eksempel hyret skuespilleren og filminstruktør James Franco, for at skabe en aldeles ukrukket kampagnefilm.

Velkommen til – hænderne kommer dog også op fra lommerne….

Filmen er skudt i Amerika, hvor “holdet” indtog Los Angeles’ gader, og tiltaget er netop nu at finde på tryk, i outdoor regi og online. Gudskelov for sidstnævnte. Det handler dog ikke om at være bedrevidende eller at diktere trends:
– It’s a Man Box viser, at vi forstår mænds behov, men vi fortæller dem ikke hvad de bør shoppe, men hvor de kan shoppe deres foretrukne brands, lover Carsten Hendrich som er vice president udi Brand Marketing hos Zalando.

I Los Angeles…

Derudover har jeg skudt et par spørgsmål afsted til team Zalando. Men svarede de? Det kan du tro. 

Hvordan ser herremoden ud til sommer i følge Zalando?
– Denne sæson har vi blandet andet fokus på to forskellige trends, hvoraf den ene fokuserer på rene linjer med et contemporary look, der er inspireret af Skandinavien og dens minimalisme. Derudover kommer vi til at feature og fokusere på ’Skate’ trenden, der er cool til sommeren med en masse farve såsom pink, grøn og blå, logo T-shirts og denimshorts. Det skal heller ikke være nogen hemmelighed, at vi lancerer et par LA brands, blandt andet HUF, om et par uger.  

Hvis jeg nu siger Man Box, hvad siger I s唦?
– ’It’s a man box’ er claimet for vores kampagne, der henvender sig til mænd. Vi har taget vores Zalando boks, som er et velkendt symbol for online-shopping og viser via kampagnen, at boksen bringer mode til enhver mand – og enhver mands stil. Det er derfor ikke en speciel boks – det er Zalando boksen – som indeholder produkter til mænd…

All right. Zalando sidder med en masse data – men hvad har overrasket jer, når det kommer til mænd og mode?
– Vi kan via vores data se, at mænd i langt højere grad bruger deres mobil og vores Zalando app fremfor traditionel webshopping ved computeren. Det betyder også, at vi skal være klar med inspiration og produkter, som de kan shoppe nemt og hurtigt via deres mobiler. Derudover er forbrugerne generelt glade for mode, men også tro mod danske og skandinaviske brands. Det betyder, at vi også opruster og får flere skandinaviske brands for at kunne tilbyde netop det, mændene søger.  

Grib boksen. Og din nye garderobe.

Nysgerrig for mere? Kig forbi Zalando, som har sponseret historien, her

Det sociale medie Facebook

Pin It

You may also like