Britiske Burberry er gået all in og sprayer nu succesen ud på markedet i form af en ny duft – Burberry The Beat. Det er den 37-årige kreative direktør, Christopher Bailey, der har ansvaret for firmaets produktserier og samtidig også det overordnede image og koncept hos den ternede englænder.
Skrab på skærmen, og duft (Som om!) Ternet flakon med fint vedhæng, men det er nu det indre, der tæller.
Bailey har en fortid hos Gucci i Milano og hos Donna Karen, men til maj kan han fejre otte års jubilæum hos Burberry. Som frontfigurer for kampagnen har Bailey og co. hyret en række hippe mænd til at agere frontfigurer for duften – her er der tale om Alex Pettyfer, George Craig, Will Cameron, Kristian Walker og Jonny Epstein, som alle har forbindelse til det kreative miljø i form af for eksempel skuespil, musik eller kunst. Og så er samtlige ansigter hentet fra hjemlandet.
Karakteristiske tern signalerer stolte traditioner…
The Beat kan nemt blive en af dine foretrukne indflyttere i mit toiletskab – ifølge pressematerialet er duften frisk, træagtig og multifacetteret. All right – jeg vil blot kalde den lige i øjet, uden at opfordre til at bruge den dør. Prisen begynder ved 195 kroner for en deostick, mens 100 ml edt. koster 525 kroner. Go for it.
Tre af de fem engelskm�nd, som �fronter� duften�