Ding-dong lød det forgæves på døren, men pakkeposten og jeg har en aftale, der gør, at han ikke behøver at komme igen. Denne gang var det en venlig og velduftende hilsen fra Gucci, der arriverede på dørtrinet.
Den nye sag hedder Gucci by Gucci SPORT pour Homme, og er en videreudvikling af 2008-sagen, der blot hedder Gucci by Gucci pour Homme.
På begge flakoner findes en signatur, som stammer fra Guccio Gucci, der grundlagde ”huset” i 1921. Derimod er det Guccis kreative direktør, Frida Giannini, der har udviklet den nye aroma.
Når nu sagen hedder SPORT, så tænker du nok, at den dufter friskt – og det gør den også. En pift af citrus var det første, der slog mig. At afsenderen dertil kan skrive en længere afhandling udi ingredienser, image og at ”duftens stemning – kølig, frisk, men også markant – skaber associationer til en afslappet, legesyg sindstilstand” er så en helt anden sag, jeg går let og elegant henover. Jeg har dog altid været “imponeret” over de tillægsord, der kan fornes med en duft, når parfumehusene sender en ny sag på gaden – det er ren lyrik på den absolut overspillede måde.
Forskellene på de to? Hm. Den ”nye” er langt mere sommerlig, mens den gamle er lidt mere tung, aften-agtig, sæbeduftslignende og ”jeg skal til fin fest” agtig. So far er den nye sag det bedste bud på en ny sommerduft – det skal dog siges, at jeg ikke har haft snuden i ret mange andre nyheder, og at jeg holder mest af den “gamle”. I hvert fald lidt endnu.
Du kan få fingrene i sagen hos velassorterede parfumerier, men først fra den 3. maj.