Da jeg publicerede min lille guide til Århus (kan genopleves her), gik turen forbi ungersvendene hos S.T Valentin, hvor jeg faldt over flere lækkerier. Jeg kunne dog ikke passe den sidste frakke, der på daværende tide var på lager hos de gæve S.T-gutter, men det rådede de bod på – og jakken blev eftersendt. Jakken sidder som fod i hose, og det gav mig mod på at dykke ned i det norske brand. Du får jakken at se på den indtil nu unavngivne “assistent”.

Her har du frakken - på den unavngivne dukke, som du stadig kan nå at navngive. Der er en limiteret Champagneboks på højkant. Linket får du til sidste i artiklen.
Selvom den følgende oplysning ikke er at finde på den norske hjemmeside, så lod jeg mig fortælle, at en af de involverede ejere af JohnnyLove har beskæftiget sig med herrekonfektionen gennem talrige år – og med det perfekte snit for øje. Og manden behøver på ingen måde synskorrektion – i hvert fald ikke, hvis han har undertegnede mål i målgruppen.
Den nyerhvervede frakke sidder så godt som skræddersyet – og selvom den sidder til, så er der ingen problemer, når jeg for eksempel skal strække mig langt for at sætte P-skiven. Ej heller når frakken er lukket.
Man har været så smart at præge jakken med Nano-teknologi – det er JohnnyLove ganske sikkert ikke ene om, men det er smart tænkt, når frakken er lavet i uld. Regner det, så preller regnen af jakken. Alternativet kunne være en altopsugende frakke, der ville blive tungere og tungere, jo længere regnen stod ned. Nano’en ændrer ikke på uldens udseende, og frakkebærerens krop kan stadig ånde.
Frakken er fremstillet i italiensk uld og har et gennemgående “nistret” look. Halsen kan lukkes til på elegant vis, hvis en vind skulle komme direkte mod dig. En overlapning på frakkens højre side giver en asymmetrisk twist, uden det bliver tåbeligt at se på.
Der findes desuden knapbare lommer og nogle med lynlås – og inderlommer så klart. Den er lun, men egner sig ikke til skijakke eller udendørsarbejde i vintermånederne. Det ville nu også være synd og skam for sådan en frakke.
JohnnyLove beskriver sig selv som værende en kombination af klassisk mode med tilbøjeligheder til klassisk streetwear. Nuvel. Mærket sælges gennem uafhængige forretninger i Skandinavien, men også USA, Europa og Asien. Straks efter mit visit hos S.T. Vallentin tikkede en mail i øvrigt ind med teksten:
“Det lige er blevet officielt at S.T VALENTIN Agency fra næste sæson har fået agenturet på JohnnyLove i Danmark! Vi landede aftalen i går, så der blev i den grad nydt et lille glas Braastad…”
Tillykke til Århus-gutterne – og vil du se mere end min vinterfrakke, så kan du passende lægge vejen forbi JohnnyLove på nettet. Forretninger, der måtte ønske at forhandle den kærlige Johnny, kan besøge S.T. Valentin her.
PS: Som du kan se er jakken monteret på den unavngivne dukke. Han skal have et navn, og konkurrencen er allerede i gang. Giv dit bud blandt billederne i Facebook albummet her, og du er med i dysten om en limiteret Champagneboks med en flaske rosé og fire glas fra Laurent-Perrier.