Home Citroën Citroën DS og My-Pleasure indgår samarbejde

Citroën DS og My-Pleasure indgår samarbejde

written by Nicolai Klingenberg 6. januar 2013
Pin It

Det er med stor fornøjelse, at disse ord rammer My Pleasure, for et partnerskab er blevet en realitet. Der har været en teaser eller to for projektet, men i dag bliver det mere konkret. Og du får sågar en video, hvor du bliver lidt klogere på “det hele”.

Velkommen til DS-serien. Og vindblæst hår.

Velkommen til DS-serien. Og vindblæst hår.

DS-serien er den mere luksuriøse og designfokuserede linje af Citroën programmet, og der er sådan set nok at komme efter, når man kigger på de to DS-bogstaver. Lad os da bare komme direkte til fakta via nedenstående video.

Og hvordan kører den så? Den model, jeg har været på hjul i, er en mere hidsig udgave af den DS3, der for tiden er kampagne på. Dermed kan jeg ikke tale al verden om kampagnemodellen, men til gengæld var overraskelsen stor, da der blev trådt lidt til på pedalen yderst til højre, da jeg tog på tur i DS3 THP 155.

Førerplads med kig til sportslige pedaler...

Førerplads med kig til sportslige pedaler…

Jeg kunne selvfølgelig også have lagt to og to sammen, da jeg så den dobbelte udstødning på på bagsiden af vognen og satte mig til rette i det nok så faste sæder. Med støtte i siden. De 156 hestekræfter fra de 1598 kubik taler også sit eget sprog. Og lyden fejler intet.

Støtte i siden - og hov: Hyrevognsskinne aka armlæn med plads til småting. Uundværligt i min bog.

Støtte i siden – og hov: Hyrevognsskinne aka armlæn med plads til småting. Uundværligt i min bog.

En halvhård undervogn gør den sporty uden at nyrerne rystes i udu, og interiøret er af høj kvalitet. Ingen knirken eller bragen fra plasten – og de faste sæder er med til at give et indtryk af en solid bil. Jeg har for år tilbage haft en opfattelse af, at nogle franske biler, måske ikke var så pålidelige som de var unikke, men her tager jeg mine ord i mig igen. Nuvel – der er gået mange år siden den holdning var en realitet, og generelt set har alle bilmærker anno “i dag” mere eller mindre gået en ganske fin udvinkling.

Ok aflæggerplads - der kunne savnes en kopholder, men der er plads i dørlommen til en fører-kaffe - uden at den rutsjer rundt.

Ok aflæggerplads – der kunne savnes en kopholder, men der er plads i dørlommen til en fører-kaffe – uden at den rutsjer rundt.

Mulighederne for at personliggøre en DS3’er enorme – og uden at det nødvendigvis involverer rørhale-tam-tam eller “øjenvippe styling”. Netop design (og i øvrigt også teknologi) er det primære fokus i Citroën DS serien. Det skal jeg vende tilbage til ved lejlighed og i et andet indlæg. Forvent blandt andet noget om designhistorie, ure, gamle vogne, lidt fart over feltet, tips og måske en konkurrence.

 

Kromspejle med ego refleksion.

Kromspejle med ego refleksion.

 

 

Vil du læse mere om det herlige tilbud på Citroën DS3 e-HDi, så klik her <–

 
 

 

 

Pin It

You may also like