Torsdag morgen klokken 09.00 blev dørene slået op Strøget i København. Lokalerne har tidligere huset Louis Vuitton, men lædervarerne er nu skiftet ud med finere elektronik og design. Der er dog stadig lidt læder at komme efter. Og på selve morgenen også croissanter, bobler og story telling. Kom med indenfor.
Det er muligt at regnskaberne har set bedre dage, men det har forretningen ikke. Hvor nogle måske før har ment, at B & O har sovet eller slumret i timen, så kan det konstateres, at de er vågnet til nye tider. Nye tider, som Bang og Olufsen forsøger at tilpasse sig. Det handler ikke kun om produkter, men også at gribe løjerne an på flere måder – i øjenhøjde, på “rør og føl” niveau og stadig på über luksuriøse plan.
Jeg står med en croissant i mundvigen og melis på reverset. Det hvide pulver kan nemt ligne noget andet, men således er det ikke. Croissanten smager sublimt, og den bliver tygget, mens noteblokken tager imod budskaber fra blandt andet Johannes Torpe. Det har taget otte måneder at få biksen på plads, og håndværkerne har forladt bagindgangen, mens gæsterne har taget hovedindgangen – på stort set samme tid, lyder det. Men fint er her.
Man vil vise verden, kunder og potentielle kunder, hvad man kan med lyd og design. Og det skal ikke længer være forbundet med hvide handsker eller en næse mod et glas, når produkterne skal opleves. “When you try it, you (want) to buy it, lyder det. Pengepungen behøver i øvrigt ikke længere at være stopfuld lige såvel som et kreditkort med ågerrenter ikke behøver at svinges, hvis du vil være B&O ejer. I hvert fald på entry level.
En længere snak om hovedtelefoner munder ud i, at man har lanceret et nyt produkt. Lyden er der evig fokus på, og det gælder også her. Derudover har man tyvstjålet lidt hud fra nogle kreaturer, således at hørrebøffernes topmodel nu også fås med læder. Ørepropperne – altså de mindre modeller – er skåret ud af et stykke aluminium. Det giver nemlig den bedste lyd, lyder det.
Videre i teksten og butikken. Du skal nemlig vide, at man har gjort alt, hvad man kan for at give kunderne den allerbedste oplevelse af produkter og i særdeleshed lyd, når man besøger butikken. Det vil sige særlige gulve, lofte og vægbeklædninger. Men også roterende områder, der sender kunderne ud i diverse “miljøer”, hvori lyden opleves på forskellig vis.
Den højtaler-begejstrede vil utvivlsomt klappe i hænderne, når han – eller hun – når til endevæggen. Hvorfor? Det forklarer – og demonstrerer – Johannes Torpe i videoen her:
Man lytter i øvrigt i den grad til kunderne. Omend en tjeneste som Spotify, måske ikke udmærker sig ved at have den bedste lydkvalitet, så kommer man ikke udenom, at kunderne vil have muligheden for at integrere produkterne med de nok så populære tjenester. Det giver mening. Og jeg vil nok mene, at man har været nødsaget til at gøre, som kunderne ønsker. Det er sågar også blevet muligt at integrere højtalere af andre fabrikater med B&O’s enheder. Well done. Og about time, vil nogle mene.
Vi skal ind i endnu et rum, og denne gang er det toppen af poppen samt den stolte designarv på 88 år, man kan gå på opdagelse i. Her vil man desuden tænke kreative tanker, hive storkunder ind eller blot folk med hang til at bladre heftigt af.
Vi runder af i en særlig PLAY zone, hvor de føromtalte hovedtelefoner blev fremvist. Her er der bærbar lyd til færre penge, og innovationen er igen i spil. Scan en QR-kode (ja, ja, det er ikke nyt, men altså….), og du vil kunne overtage styringen af det pågældende apparat med for eksempel afspilning af egne playlister. Zonen er mere “ung”, priserne er medgørlige og “interiøret” adskiller sig fra resten af kvadratmeterne.
Uanset om du er til B&O eller ej, så vil jeg mene, at du bør lægge et smut forbi den nye forretning. Det ER en oplevelse – uanset om du ender med at købe en totalløsning, et par hørebøffer i lædere eller ingenting.
Besøg My Pleasure på Facebook her