Home Kluns Son of a Tailor – bagmanden taler ud

Son of a Tailor – bagmanden taler ud

written by Nicolai Klingenberg 5. maj 2013
Pin It

Kender du det der med “bare at trække i en T-shirt”? Du ved – det skal bare være casualt, men gerne pænt. Godt. Det gør Jess Fleischer også. Endda i en sådan grad, at han valgte at gøre beklædningsgenstanden til en kommende levevej – blandt andet ved at oppe kvalitet og pasform, men også ved at nytænke T-shirten. Nu kan den nemlig fås som made to measure. Initiativtageren er dansk, konceptet ruller, og så er der hele 40 % i læserrabat…

Nu med hang-tag

Nu med hang-tag – og mit navn. Jeg har dog ikke afgivet bestilling endnu, da nyheden er særdeles dugfrisk.

Hvad laver Son of a Tailor, og hvornår startede I?
– Son of a Tailor udvikler high-end kvalitets T-shirts. Og som de (angiveligt) første i Verden laver vi ”made to measure” T-shirts til kundens ønskede mål og sælger dem i vores webshop. Son of a Tailor blev præsenteret i slutningen af marts 2013.

Hvad er ideen bag Son of a Tailor? Og hvorfor lige skræddersy T-shirts?
– Jeg kan rigtig godt lide at gå i T-shirts, men jeg oplever tit, at selvom en T-shirt ser fed ud, så sidder den dårligt på kroppen. Det er irriterende. En T-shirt er kun fed, hvis den sidder godt. Dernæst undrede det mig, at den mode-beklædningsdel som sidder tættest på kroppen typisk kun kommer i fire størrelser (S, M, L og XL), når man kan få skjorter, jeans m.m. i meget mere detaljerede størrelser.

Manden bag - Jess Fleischer

Manden bag – Jess Fleischer

Så med al respekt er det lidt en copy+paste model af tidligere koncepter, men nu på T-shirts?
– Det har ikke været nemt. Den etablerede tøjindustri var umiddelbart ikke med på ideen; de er ikke interesserede i at ”forstyrre” deres masseproduktionsflow af en skrædderlinie med forholdsvis lavt styktal. Der var dog enkelte innovative kræfter på både skrædder og tøjproducent fronten, som kunne se mulighederne, og som har været med til at udvikle konceptet. Og så har vi været ekstremt fokuserede på kvalitet, så det har taget et helt år at finde de rette partnere og få den helt rette kvalitet i materiale, tilskæring og syning, før vi var tilfredse.

Lige ud af måle-vejen

Lige ud af måle-vejen

Hvor får I så lavet T-shirtsne?
– Vi får dem faktisk syet af en gammel dansk virksomhed, der har etableret sig i Østeuropa. De har valgt at udvide deres foretagende ved at lave en skrædderlinie specifikt til Son of a Tailor. Dermed sikrer vi også at opmåling, tilskæring og syning sker under vestlige forhold og til en rimelig løn, hvilket har været vigtigt for os.

Klar til en video? Alle tiders!

Og hvor får I materialerne fra?
– Vi er endt med at finde en leverandør, som producerer økologiske metervarer til nogle af Haute Couture husene. Dette har været en af de største udfordringer. Branchen er generelt ikke særlig god til at specificere T-shirt stoffer. Det er en af grundene til, at man som forbruger godt kan opleve, at man køber en dyr mærkevare T-shirt, som efter få vaske begynder at fnulre, miste farve og tage en anden form. Vi har derfor også testet materialerne grundigt for at sikre os, at de holder kvaliteten.

Hvad bliver prisen?
– Prisen kommer til at ligge på 500-600 kroner for en T-shirt, hvor man selv angiver målene, hvilken hals man gerne vil have, farver og et par andre detaljer – som fx tryk eller brystlomme. Dertil kan man få sine initialer broderet et diskret sted på T-shirten.

Lille opsmøgsdetalje

Lille opsmøgsdetalje

Hvordan angiver man sine mål?
– Vi har gjort det let ved og kogt det ned til to simple trin. Først angiver du, hvilken størrelse du normalt er, altså S, M, L eller XL, og om du bedst kan lide din T-shirt slim, regular eller loose. Når du har gjort det, forslår vi en række standardmål – ni forskellige steder på T-shirten. Dem kan du så tilpasse ved at tage målene fra din eksisterende favorit T-shirt. Det er ret let. Og når først du har indtastet dine mål én gang – har vi dem til næste gang, du bestiller en T-shirt.

Hvordan forventer I salget vil gå?
– Jeg er en forsigtig optimist. Vi har fået en del positiv respons og henvendelser, men vi er også klar over at konceptet først skal opfanges af folk, da det er helt nyt. Men jeg håber, at kunderne er enige med os i at en T-shirt er fedest, hvis de sidder godt og er af god kvalitet.

Brystlomme om du lyster

Brystlomme om du lyster

Og så var der noget med en læserrabat…?
– Korrekt. Vi vil gerne tilbude My-Pleasures læsere 40% rabat på første køb. Benyt rabatkoden ”Pleasure40” senest søndag den 19. maj. Du indtaster koden sidst i din bestilling.

Bestil din T-shirt her

 

Pin It

You may also like