Home EkviperingGrej & grooming Vind en rejse for to til New York med Gillette ManMory

Vind en rejse for to til New York med Gillette ManMory

by Nicolai Klingenberg

Mine venner – og i min familie i særdeleshed – vil vide, at jeg er svært nostalgisk. Jeg elsker gode minder. Både fra sidste år, året før det sidste, men også juleaftener og barndomsminder med årtier på bagen. Hvordan det hænger sammen med, at du kan vinde en rejse for to til New York, fortæller jeg dig  dag..

Da en retro-reklame rullede over skærmen for omkring en uges tid siden, blev jeg sendt tilbage til slutfirserne med raketfart. Reklamen byder på fønet hår, bredt revers på habitten, succesoplevelser på jobbet, i parforholdet, i sportens verden samt en jingle, hvis lyd er mere ikonisk end en ringetone fra Nokia – alt sammen toppet med en amerikansk speaker med svært dyb stemme. Det bliver ikke meget bedre. Kampagnen hed dengang The Best A Man Can Get, og den giver mig gåsehud den dag i dag, selvom den rullede over de kommercielle reklameblokke for første gang i 1989.

Min mor og jeg. Engang i firserne.

Min mor og jeg. Engang i firserne. Jeg skal se, om jeg kan opstøve noget af min far, men det er ham, der har skudt fotoet her, og når nu jeg ikke kan deltage i konkurrencen så blev det således.

Den “nye kampagne” blev afsluttet med et link, som jeg fluks røg ind på – linket var dog blot en landing page, men få dage efter tikkede en mail ind. Mailen var fra Gillette, som jeg tidligere har arbejdet med. Denne gang var der en venlig forespørgsel på, om den nuværende “Gillette Manmory” kampagne kunne være noget at skrive om. Jovist. Hvorfor? Fordi det er stærkt brand, jeg kan bruge fremadrettet til at lave god forretning, dels fordi jeg har et forhold til reklamen, men i særdeleshed fordi, du kan vinde en rejse til New York. For to.

Ku' aldeles godt...

Ku’ aldeles godt…

Jeg er blevet inviteret ind i konkurrencens panel af jurymedlemmer. Om det involverer trommesoloer, smoking og oprivning af konvolutter satser jeg ikke på, men jeg ved, hvad du skal gøre, for at deltage. Med den fine jury-titel vil jeg kigge efter ældre fotos med nostalgi over sig. Det kan være et barnefoto af dig, din far eller jer begge to. Måske noget fra netop år 1989. Jeg har ikke en afgørende rolle, men vil sende mine favoritter videre i systemet.

Amerikansk father & son skud.

Amerikansk father & son skud.

Sådan deltager du
Det handler om nostalgi og minder i form af et såkaldt “throwback”, som skal have relation til Gillettes klassiske reklame “The Best A Man Can Get” fra 1989. Dengang var der ikke noget, der hed Instragram, men det er der i dag – og det er her, du kan deltage. Du skal smide et billede på Instragram, som fortolker udfordringen – og du skal akkompagnere fotoet med følgende hashtag: #gillettetbt

Konkurrencen løber fra torsdag den 15. august til den 29. august. Førstepræmien er altså en tur for to til New York, mens der er grooming sæt som daglig præmie. Der udpeges en finalist hver dag. Det foto, som er den bedste tolkning af udfordringen, går videre til finalen.

Hvordan runder man så sådan et indlæg af? Det skulle da lige være med en video og teksterne til jinglen, som jeg selv har skrevet af efter talrige afspilninger…

“You’re looking sharp. You’re looking good. You’ve come so far. And we know how to make the most of who you are. Father to son it’s what we’ve always done. Gillette the best a man can get. On so many faces it’s plain to see, we give you all we have to give for all a man can be. Where the race is run you’re the champion. Gillette the best a man can get.”

Du kan læse mere om konkurrencebetingelserne på Manmory.dk og på Gillette Danmarks Facebook side her

Børsmæglere fra Wall Street anno 1989 - eller måske dig, der bliver ringet op, hvis du vinder...

Børsmæglere fra Wall Street anno 1989 – eller måske dig, der bliver ringet op, hvis du vinder…

Indlægget er sponseret af Gillette. Det same er rejsen til New York, hvis du vinder.

Følg My Pleasure på Facebook her

 

 

You may also like

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk