Det handler om at booke en vogn via sin mobiltelefon, om at køre til en fast pris – og om at være iværksætter. Tag godt imod en af bagmændene fra Drivr, som gør os klogere på konceptet i dagens historie.

Og du behøver ikke bo på fancy hotel for at få en vogn frem…
Nikolaj – I står bag Drivr, men hvad går konceptet ud på?
– Bestil en taxi eller din egen privatchauffør og betale turen uden at tage kreditkortet op af lommen. Hvis du skal i lufthavnen, får du nu “flat rates”, når du indtaster lufthavn som destination – så kender du prisen på forhånd.
Hvordan kom I på idéen?
– Vi kiggede på os selv og vores egen irritation. Drivr handler om at løse vores eget behov for nem hurtig transport med service uden at skulle eje en bil. Vi er så nørdede omkring at komme fra a til b, at vores venner og kærester synes, vi er sindssyge. Men det sikrer brugeren, at vi bygger den ultimative oplevelse – uanset om det er en taxa eller privatchauffør, de bestiller igennem Drivr appen.

Gutterne bag…
I launcher nu og her – hvad har den største udfordring været?
– Med Drivr er vi nu involveret i alle detaljer, så servicen bliver så god som overhovedet muligt. Vi er helt nede i hver enkelt bil, vi træner chauffører mm. Det er en kæmpe udfordring at have ansvaret for alle detaljer. Det har taget omkring ni måneder at gøre alt klar.
Hvad rummer vognparken, hvis vi kigger i den luksuriøse ende”¦?
– Uuu, der er virkelig gode sager! Vi har flest executive E klasser, men også de store S-klasser. Det er en herlig luksusbil at blive kørt i. Min favorit feature er elektriske bagsæder, der gør, at man kan læne sig helt tilbage, hvis man er kørt i sænk efter en lang arbejdsdag. Hvis man er seks mand, kan man bestille en Mercedes Viano. Det er en meget lækker stor MPV med separate læder-flysæder.

Men okay – vognene tager sig godt ud ved den hvide dame…
Hvem er jeres kernekunder?
– Forretningsmanden M/K, der skal til møder og lufthavnen og vil arbejde i ro og mag på bagsædet. Og så selvfølgelig weekendkrigeren, der skal på klub eller til middag med kæresten.
Hvordan kommer man I kontakt med jer?
– På hello@drivr.com eller kom forbi vores kontor i København eller London.
Hvad kan vi forvente at se fremadrettet fra jer?
– En hel del features, der gør det enormt nemt for virksomheder at lade medarbejdere køre på en Drivr konto, nem styring af bilagene og integration med deres økonomistyrings-systemer. Og så selvfølgelig flere byer med de nye Drivr Executive biler.

Således ser det ud fra din mobiltelefon
Tre hurtige til Nikolaj:
Hvor og med hvem har du sidst spist et mindeværdigt måltid?
– Jeg fik en pose broccoli til frokost – det var mindeværdigt på sin helt egen måde, men ellers var det 500 gram Danish dry aged long bone ribeye med en Few rye Whiskey Sour på MASH i London i sidste uge. Og dobbelt op på bearnaise!
Hvad byder dit efterår på?
– Launch af Drivr. Vi skal sørge for, at folk får biler til julefrokosterne. Og så skal jeg på en weekendtur til Berlin.
Hvad har du sidst spenderet mere end 1.000 kroner på?
– En sort iPhone 5s. Jeg overvejede en i guld i et øjebliks vanvid. Selvom den ligner 5’eren på en prik, bliver jeg bliver mindet om, at den er ny hver gang, jeg rører touch ID saphire glasset, og så er alt godt. Den telefon er seriøst så god, at jeg har lyst til at bo i den.
Hent app’en til iPhone her
Besøg My Pleasure på Facebook her
5 comments
Mon ikke de fik ideen fra Über
Jeg kender ikke Über, så jeg kan ikke be- eller afkræfte 🙂
Både Drivr og Uber er et par år gamle. De startede med black cars, vi startede med taxi. Nu tilføjer de taxi og vi tilføjer black cars. Uanset hvad, så var bilerne og alle chaufførerne her før vi kom. Vi laver bare teknologi der gør det uendeligt meget nemmere og sikrere at bestille, tracke og betale for turen. /Nikolaj
Tak for svaret. Ifølge jeres Facebook blev i stiftet i 2011. Ifølge Ubers hjemmeside blev de stiftet i 2009-
Vi blev stiftet i 2010, lancerede i 2011. Pointen var nu ikke hvem der startede først, blot at app based transportfirmaer som Uber og Drivr har eksisteret i nogle år, hver især har gjort sin ting og at man nu ser overlap af services. Jeg mener ikke det handler om innovation eller hvem der først tilføjede limoer, cykeltaxaer eller noget tredje i app’en men om at lave den bedst mulige løsning til brugeren. Hele taxi, chauffør, ride sharing etc. smelter stadig mere sammen – om 5 år vil mange af de her services tilbyde alle typer for ground transport i forskellige prispunkter – og stensikkert også andre on-demand tjenester end persontransport. For forbrugerne bliver det kun stadig bedre, sikrere og billigere /Nikolaj