I sidste uge overlod jeg rattet i en Audi A7 Sportback 3.0 TDI BiT quattro til en mand, der er uddannet urmager. Han hedder Dennis Andersen, og han står bag urfirmaet Black Polar Bear. Jeg ville gerne gøres klogere på, hvorfor han har gjort, som han har – kom med i kabinen, og bliv klogere på passion, penge og et ældgammelt håndværk.

Dennis Andersen, en Audi A7 og flot vejr
Der er ikke noget, der hedder nemme løsninger, når det kommer til Dennis og hans passion, men det kan du selv høre meget mere om i videoen herunder, hvor solen til tider titter flot ind i bilen.
Black Polar Bear lever online og har følgere fra nær og fjern, så afslutningsvis får du et par fifs i tekstform – så har du det sort på hvidt.
Dennis – kan du ikke komme med et par gode online iværksætterråd til andre ”œhåndværkere”?
– Jeg forstår stadig ikke de sociale medier, den ene dag kan jeg lægge et super sprødt billede ud med noget, som er vild fedt håndværksmæssig og fotoet får 200 visninger, mens et andet foto måske ikke er super udfordrende, men alligevel får det 800-1.000 visninger. Jeg ved ikke helt, om jeg har nogen gode råd om de sociale medier, men jeg ved dog, at de er super vigtige at benytte, hvis man gerne vil vise sit produkt og holde en lidt mere personlig kontakt til folk frem for mere traditionel reklame. Det giver også mine kunder og interesserede folk et større indblik i, hvordan jeg laver mit produkt og på den måde forhåbentlig fange endnu fleres interesse. Min konklusionen må vel være, at de sociale medier er en form for “levende” reklame, hvor der hele tiden kan opdateres nye billeder, video og tekst. Så det er bare med at komme i gang, hvis man ikke allerede er i sving.

To af urmagerens egne og hjemmekonstruerede ure
Du kan følge Black Polar Bear på Facebook her