For et par år siden havde jeg fornøjelsen af at interviewe Henrik Jorst. I samarbejde med sin kone lancerede Henrik brandet Skagen for et par årtier siden, og solgt solgt de hele molevitten for… mange penge. Og der sker stadig ting og sager. For eksempel dagens konkurrence. Og et samarbejde med LeatherProjects…
Først et par kvikke til Skagen-holdet:
Hvad er det mest spændende, der er sket, efter Fossil Group har overtaget Skagen?
– Alle vores samarbejder med eksempelvis danske LeatherProjects, samt Helena Christensen og Camilla Stærk. Og så er der vores konceptbutikker, som åbner på globalt plan. Generelt set er vi blevet mere “premium” og har med de nye lædervarer udviklet os fra at være et ur- og smykkebrand til nu at være et livsstilsbrand til både mænd og kvinder. Vores profil er blevet styrket, udviklet og “gennemført” med en perfekt sammenkobling til dansk design og inspirationen fra Skagen by.
Og så er der noget med en ny butik i København”¦?
– Ja, vi genåbnede vores koncept butik på Strøget den 26. juni. Et helt nyt SKAGEN univers, som er mere skarpt og fokuseret på HYGGE & DESIGN.
Hvis jeg siger small leather goods, hvad siger I så?
– Så siger vi god kvalitet, lækre detaljer, god funktionalitet og et skarpt dansk inspireret design. Vi har som sagt allieret os med Jeppe Dencker fra LeatherProjects, og det samarbejde betyder blandt andet en tegnebog til mænd og et ur i (læder)vedhæng. Sagerne kommer på markedet senere på året, men vi kan fint afsløre, at de produkterne er lavet af vegetabilsk farvet Vachetta-læder fra Toscana, Italien og er skåret, håndsyet og færdiggjort i LeatherProjects værksted i København.
All right. Så var der noget med en konkurrence? Yes. Har du aldrig gået med ur, kan du jo passende komme i sving nu. Det behøver nemlig ikke koste en formue. Har du allerede en samling ure? Så var det måske noget med et “beater” – du ved et, der kan klare at få en skramme eller ridse, uden du går i spåner. Du kan vinde nedenstående frækkert, som har en diameter på 42 millimeter. Motoren er et quartzværk, som også rummer chronographfunktion – og hele molevitten er monteret på en mesh-lænke.
Jamen alletiders! Jeg vil gerne vinde. Hvad gør jeg?
Det er ret nemt. Skagen kører nemlig en kampagne for tiden, som er pakket ind under hashtagget #hejkøbenhavn, men bare rolig. Du kan deltage, selvom du bor på Fyn, Jylland, Falster eller hvor-som-helst i Danmark. Du skal blot sende et sommerfoto, fra Danmark til min e-post, som lyder nk@my-pleasure.dk. Jeg vil lade det være op til Skagen at vælge vinderen, men du kan deltage til og søndag den 19. juli. Inspirationsord? Skov, strand, himmel, hav, hud, fest, have, altan, terrasse – og du fortsætter bare selv. Jeg glæder mig til at se dine “bud og skud”.
Et par bud på “sommerfotos”? Det skal du have. Værsgo.
Klokken slår på Facebook hos My Pleasure