I denne skrivelse skal vi se nærmere på en bil til fire. Dem findes der en del af, men der findes knapt så mange med Ferrari-skilt på fronten. Nogle vil mene, at en Ferrari kun skal have plads til to, og det må de fint mene. De kan jo blot holde snitterne fra den kommende Ferrari GTC4Lusso, som vi skal se mere til her.
Jeg har været så heldig at prøve at køre Ferrari. Både som passager. Og som fører. Det gik overordentligt kvikt, og det lød bare alle tiders. I hvert fald da jeg var passager. Den oplevelse kan tre andre få lov at opleve, hvis de kender en kommende ejer af Ferrari GTC4Lusso.
Vi puster ud og snupper en video med fokus på interiør. Og læder.
Bilen kan køre omtrent 330 kilometer i timen. De første 100 når den på 3,4 sekunder. Det er kvikt. Bilen måler næsten fem meter (490 centimeter plus et par millimeter), motoren er på 6.262 kubik og med tolv cylindre. Jeg er vil æde min gamle hat på, at det maskineri vil lyde overordenligt potent og hoveddrejende.
Faconen og layoutet på den nye Ferrrari kaldes en shooting brake coupé. Den betegnelse er dog ikke unk for Ferrari, og selvom vi har et nedadgående bagparti, lover italienerne, at der er fin plads til dem, der måtte sidde bagi. Også hvis de er voksne.
Du kan manøvrere rundt med teknikken via en digital HD skærm med touchfunktion, som er på hele 10,25 tommer. Den størrelse ligger ikke SÅ langt fra det farvefjernsyn, som mine forældre fik i bryllupsgave i 1977. Det var på 12 tommer og fra SONY. Til gengæld fyldte det noget mere end skærmen i denne vogn.
Hel idéen med bilen er faktisk ganske fin. Den er tiltænkt dem, der vil anvende bilen til korte såvel som lange ture, til kvikke accelerationer såvel som cruising, såvel som man kan være kørende alene eller med tre andre. Og så kan du tage på skiferie i slæden – det hænger sammen med Slip Slide Control system, som ikke bare sørger for, at det er muligt at køre på drilske underlag, men også at det skulle være sikkert.
De facts, jeg har fundet, er blot de første. Jeg har ikke modtaget oplysninger om lanceringsdato, forbrug eller pris, men skidt pyt. Nyheden er ude. Drøm løs. Spar op. Og kør.