I 1928 besluttede en mand sig for at lave skjorter under det navn, vi stadig og den dag i dag kender som Eton. Den beslutning blev taget i Sverige, manden var svensk, og sidenhen er resten et herligt – og klædeligt – eventyr. Senest har firmaet rumsteret med mekanik – de byggede en stil-karrusel, udstillede den, fik succes – og har nu gjort den online…

Sikke et apparat, hva’?
Hvad betyder det? Jo, ganske kort fortalt (og med let information fra en pressemeddelese), så skal du klikke forbi stylecarousel.etonshirts.com, hvor du først og fremmest får indblik i et særligt udvalg af “nye” skjorter – der er alt fra modige blomsterprint til mere rå denim, men også businessskjorter til chefer og bløde mellemledere.

Her har vi ramt noget af det mere florale…
Oprindeligt var idéen kun tiltænkt “det virkelig liv”, hvorfor man fik bygget den først omtalte rigtige karrusel. Den fik en plads i det svenske indkøbscenter Nordiska Kompaniet, som er bedre kendt under de flotte bogstaver NK. Her blev maskineriet en succes, men da maskinen ikke kunne være i hele verden på samme tid, fik man skabt en virtuel kopi. Inden vi når til den, får du en fin film om tilblivelsen af skjorte-karrusellen.
Selvom du nok ikke får den fysiske maskine at se, kan jeg oplyse, at den er skabt af blandt andet asketræ og poleret messing. Læg dertil en fin sjat elektronik og programmering. Men var der ikke noget med, at man kunne vinde en skjorte? Det kan du tro. Klik forbi stylecarousel.etonshirts.com – her kan du få en tur i karrusellen (hø-hø), hvor du bliver eksponeret for de nye kreationer, men samtidig også får mulighed for at vinde en af disse. Det minder lidt om en enarmet tyveknægt, men det er gratis, og så vil jeg ikke afsløre mere… Kampagne er online til den 15. maj.

Take a spin…