Vi skal ud at rejse og denne gang til lune himmelstrøg. Kigger du ud af vinduet, vil du erfare, at det er en mægtig fin idé med lidt sommer og sol. Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde med NN07 flere gange, og derfor fik jeg mulighed for at stille Andreas Herring fra biksen et par spørgsmål. Billederne stammer alle fra firmaets nylige rejse

Jeg er tosset denne komposition
.
NN07 er aktuelle med endnu en kollektion – og dermed også en destination. Hvor gik turen til denne gang?
– I efteråret var vi en tur i Helsinki. Her var fokus på den arkitektoniske og designprægede arv, som den finske hovedstaf har fået, så billeder og film bar præg af skarpe grafiske linjer og en nedtonet farvepalette.
Senest – og til SS17 kollektionen – skulle der ske noget helt andet! Destinationen skulle være varm og farverig – så altså alt andet end Helsinki. Dermed faldt valget på Havana, Cuba.
Havde NN07 holdet videokamera med? Det kan du tro. Se bare her!
Og hvorfor valgte I netop denne destination?
– Vi ville med SS17 kampagnen fortælle en helt anden historie end Helsinki. Cuba er et fattigt land, men rigt på alt andet end penge. Mentaliteten, såvel som de fysiske rammer, er farverige og imødekommende, historien om et land bygget på utallige revolutioner er interessant, og så har det i mange år været nærmest isoleret fra omverdenen, hvilket i sig selv er en superinteressant fortælling.

Sommer.
Hvad overraskede jer mest ved landet?
– På trods af den generelle fattigdom, der hersker, så er det et af de gladeste folk, vi endnu har besøgt. Folk danser, fester og hygger sig på trods (eller måske faktisk som følge) af udeblivelsen af vestlige konceptbutikker, en sikker internetforbindelse og kabel-tv. Det kan vi godt lære noget af.

Uden tv…
Hvordan er det nu med NN07 og modeller?
– Som det altid er med os og modeller, så bruger vi kun ”˜rigtige’ mennesker. Det er altså helt almindelige folk, vi møder på gaden – unge som gamle – der på den ene eller anden måde fanger vores interesse, og som bliver klædt på og fotograferet på stedet. Det skaber en unik historie, og en ægthed i billederne vi ikke ville kunne opnå, hvis vi brugte professionelle modeller.

En lokal…
Slutteligt – dit bud på den nye sæson største succes?
– Man skal være påpasselig med at tale om successer i Danmark, men jeg vil sige, at vi er meget glade for den nye kampagne. Ligeledes er vi enormt glade for kollektionen, der akkompagnerer den – den er blevet godt modtaget af butikkerne – både i Skandinavien og rundt om i verden. Nu glæder vi os til at høre forbrugernes feedback på kollektion såvel som kampagne. I sidste ende er det jo dem, der er de allervigtigste.

Work-out