Home Automobiler Ferrari 410 Superamerica – for 40 millioner kroner feel good

Ferrari 410 Superamerica – for 40 millioner kroner feel good

by Nicolai Klingenberg
Pin It

I maj 1959 blev man færdig med et køretøj på en italiensk bilfabrik, og jeg er ganske overbevist om, at Mr. Griffin fra Amerika, som var bosiddende i Geneve, hvor han købte netop denne Ferrari 410 Superamerica Series III, blev aldeles begejstret for sin bil. Bilen har dog skiftet ejerskab et par gange siden – og nu kan den blive din…

Bule i køleren. Der er dog ikke tale om et uheld. Den skal se sådan ud.

Men hvad har vi med at gøre? Jo ser du – der er tale om en 4,9 liters V-12 motor, som kan levere 400 hestekræfter. Omend jeg ikke kan gengive lyden, så antager jeg, at den lyder aldeles fortryllende. Og behageligt brummende.

Sådan. V12.

Men du skal også videre, at super-coupéen her har et par unikke spoilere og særlige lygter – bilen her er i øvrigt det 25. eksemplar i sin serie, hvor der samlet set blev bygget under 100 Ferrari 410 Superamerica Series III (jeg har læst både 20 og 48 eksemplarer, hvilket forvirrer mig en del).

På sned.

Bagfra.

Design-signatur

Vorherre til stejlende hest.

Efter skiftende ejere forsvandt bilen mere eller mindre ud af syne i slutningen af 1990’erne, men nu er det altså muligt at byde på bilen den 18. – 19. august, når RM Sotheby afholder auktion. I øvrigt skal du vide, at vogntøjet er udrustet med en flot portion læder, anordning til tobaksnydelse, overskuelig instrumentering og feinschmeckeri for hver en krone.

Tilkørt læder

Knapper og askeopsamler

Det anslås, at bilen kan indbringe op til 41 millioner kroner – eksklusiv hammerslag på 25 % – men så får du også både båthorn og manuel nedrulning af vindueren. Du kan byde på vognen og læse mere om den her

Sidegæller

Lige på og råt.

Selv samme, ovenstående auktionslink rummer også andre lots, du kan byde på, såfremt du måtte ønske at købe et ældre køretøj.

Facebook er gratis her

 

Pin It

You may also like

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk