Home Kort - men godt 3 genveje til et bedre helbred

3 genveje til et bedre helbred

by Nicolai Klingenberg
Pin It

Denne artikel indeholder sponseret indhold

Vi nærmer os med hastige skridt sæsonen, hvor nytårsforsætterne står for døren. Mange sætter deres helbred allerhøjest på listen, når drømmene og forventningerne til det nye år skal italesættes.

Men for at du skal lykkes med at forbedre dit helbred, vil vi gerne hjælpe dig lidt på vej. Derfor får du i denne artikel 3 genveje til et bedre helbred

1. Bedre søvn

Vi opholder os ca. 1/3 del af vores liv i vores seng. Det betyder, at den gode seng skal prioriteres. Er de værste teenagehormoner raset ud af kroppen på dig? Så er det på tide at smide slå-ud-sengen eller futonen ud og i stedet investere i en ordentlig seng.

Det gælder om at finde den rigtige madras, der passer til din krop. Det er derfor forskelligt fra person til person, hvor blød eller hård deres seng skal være. Når du skal finde en god madras, kan det betale sig at gå efter en i ordentlig kvalitet. Det vil spare dig penge på lang sigt. Find den rette madras til dig lige her.

2. Bevæg dig mere

Al form for bevægelse er godt for det menneskelige legeme. Mange af os er vant til at tilbringe det meste af dagen i statiske arbejdssituationer, hvor vi ikke får bevæget kroppen. Så vores krop lærer ikke, at det er okay at bevæge sig ud i andre bevægelsesmønstre. Og så får vi skader, fordi vores krop ikke er klar på nye udfordringer.

Derfor bør du gøre det til en vane at bevæge dig mere. Du kan starte med at bruge bilen lidt mindre, når du kan komme af sted med det og distancen er kort. Du kan forhøre dig på din arbejdsplads om de kunne være interesseret i at ’splitte’ den leasede firmabil med dig, så du også kan benytte den privat. Og med splitleasing kan du sige farvel til bilen derhjemme og spare mange penge, hvis du ønsker at prioritere gåturene lidt mere.

3. Spis mere varieret og spis masser af farver

Uanset hvilken kostretning du følger, gælder rådet om at spise varieret og om at spise en masse farver. Du kan hellige dig den veganske kost i den tro, at du spiser sundt. Men hvis din veganske kost kun består af hvidt brød med syltetøj, er det så som så med sundheden. Så vælg altid de gode råvarer.

Fyld derfor altid din tallerken op med masser af grøntsager. Og suppler med en god kilde til protein, eksempelvis fisk, kylling, bøf, bønner eller lignende. Glem ikke at få noget godt fedt til dit måltid og gå gerne efter fedtkilder som olivenolie, avocado, nødder og lignende.

Pin It

You may also like

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk