Da den første Porsche Panamera rullede forbi min øjne i en gade i Købehavn, blev jeg begejstret. Det gjorde jeg også, da den holdt parkeret, og vi skal i øvrigt tilbage til 2009 for at finde “lanceringsåret for den flotte germanske bil. I dag skriver vi 2017 – og det betyder blandt andet, at der er en nye Porsche Panamera på trapperne…

Der er den!
Skal vi begynde med en video? Det kan du tro.
Er der sket noget som sådan med designet? Jeps. I særdeleshed på bagenden. Nogle mente, at den første generation var decideret grim bagtil, men så langt vil jeg nu ikke gå. Eller køre.

Bagfra. Der findes i øvrigt modeller med automatiseret spoiler – den feature er gevaldigt lækker. Og den kan se i filmen længere oppe
Indvendigt? Masser af lir, gear og læder. Det kan måske fremstå lettere arrogant, at der kun er to bagsæder, men der er såkaldte business sæder – og i sådanne vil man ikke side for tæt eller klemt. Nuvel. Jeg synes også at kunne ane et klap-ud-bord mellem bagsæderne.
Kigger man på præstationerne, så er det muligt at ramme 100 kilometer i timen på 3,6 sekunder (det er en Porsche Panamera Turbo S med tilkøbt Sport-chrono pakke) – den sløveste variant i feltet kræver 5,4 sekunder, mens hestekræfterne spænder fra 330 til 570.

Kan også køre i regnvejr

Forførende lækkert
Jeg tilstår blankt, at jeg er skruptosset med Porsche Panamera. Også den gamle. Jeg synes, det er topluksuriøs sportsvogn med familiepotentiale. En omgang ku’ godt på fire hjul? Absolut. Priserne begynder ved 1.719.125 kroner – er du mere til at spendere 3.197.440 kroner, så er det også muligt – og dermed får du en Panamera Turbo Executive…

Den nye bagende ER mere Porsche end den gamle på Panameraen

Hold nu folkeferie, den er lækker!
Det var, hvad jeg havde at sige til den nye Panamera. Næh hov – de “små” modeller kommer udelukkende med baghjulstræk, mens de “store” og mere veludstyrede trækker på alle fire.
My Pleasure på Facebook her