BMW 8-serie Cabriolet – smid toppen til foråret
Da jeg var teenager, kiggede jeg fra tid til anden langt efter BMW og deres BMW 8-serie, som blev produceret i årene 1989 til 1999. Jeg mener, at Thomas Eje havde sådan en vogn, men ikke desto mindre kunne coupéen – blandt andet – kendes på et sætte flotte klaplygter. Nu genopstår BMW 8-serie Cabriolet med to varianter…

Dagens vogn kommer til foråret og ser således ud med kalechen nede (og humøret oppe).
Den gamle model kunne faktisk fås med en 5,0 liters V12 motor, men kun som coué. I dag ser det noget anderledes ud, for selvom coupéen også er relanceret, er det den åbne BMW 8-serie, vi skal se på her. De to varianter bliver 2019’s forårsbebudere, eftersom de lander til marts, hvor det officielt bliver forår.

I bjergene…
Der er plads til fire personer i den nye topløse, som bliver lanceret under modelbetegnelserne BMW M850i xDrive Cabriolet med 530 hestekræfter og en nul til hundrede tid på 3,9 sekunder samt en lidt “sløvere” BMW 840d xDrive Cabriolet med 320 hestekræfter og en 0-100 tid på 5,2 sekunder.

Nu med M – det bringer 0-100 tiden ned.
xDrive betyder i øvrigt intelligent firehjulstræk, og de to nye kommer begge med otte gear, som selvsagt er automatiserede, når det kommer til skiftet. Det tager 15 sekunder at få kalechen ned – eller op – og dette kan ske, mens du ruller afsted med op til 50 kilometer i timen. Selv samme bløde top er – som standard – sortfarvet, men kan du lidt din “kasket” lidt ekstra frisk, kan denne mod merbetaling leveres med sølveffekt…

Vindværn

Uden sølv…
Synes du bilen her er for lille eller for voldsom? Så kig på den nye BMW X7 SAV her
Foråret er som oftest køligt i Danmark, men du holder nakken fri for stivhed grundet varme i nakkestøtterne. Bliver sommeren som i år, kan du glæde dig over, at lædersæderne er udført med teknologi, som minimerer refleksioner fra solen – og sikkert også varmen.

Afsted…
Du kan selvsagt indstille kørestilen efter dit temperamanet og omkringliggende forhold, hvor spektret begynder med det mest komfortable og fornuftige ECO Pro mode, mens der er ren bersærkergang i Sport+ mode.
Vi snupper en film.
Prisen har jeg ikke opsnuset, men til gengæld rummer standardudvalget kollisionsadvarsel (Gud forbyde det måtte blive aktuelt), aktiv fartpilot, Head-Up Display og BMW Live Cockpit Professional.

Jeg har ikke kørt mange BMW’er, men designet er nemt at kende.
Der er mere auto-stof på My-pleasure.dk her
Her er Facebook & My-Pleasure.dk