Home Automobiler MINI John Cooper Works GP – den heftigste MINI til dato

MINI John Cooper Works GP – den heftigste MINI til dato

by Nicolai Klingenberg

MINI John Cooper Works GP – hold på hat og kørebrille

Jeg har været den heldige ejer af fem Mini’er – tre af de gamle, som du måske kender som en Mascot (to var endda pick-up’er med lad!) samt to af de nye. Den sidste, jeg havde, var en Mini Cooper S, og den var særdeles kvik. Den når dog ikke dagens nyhed til sokkeholderne, for MINI John Cooper Works GP får over 300 hestekræfter, når den lander på vejene til næste år…

MINI John Cooper Works GP

Dagens vogn: MINI John Cooper Works GP

Anledningen? Mini fylder 60 år i år og med en let skelen til kuglerammen, kan vi altså erfare, at den første Mini rullede fra fabrik til vej i 1959. Bilen fik ganske kvikt ikonstatus og blev efterfølgende opdaget og kørt af racerkøreren John Cooper. Han kørte så godt, at han høstede tre sejre i Monte Carlo Rally.

John Cooper

De fotos, du ser her, er konceptfotos, så der er ingen garanti for, hvor heftig brugen af spoilere bliver, får vi først at se til næste år. For min skyld må der gerne skrues ned…

Nå – det er i øvrigt ikke første gang, at man har lavet en MINI John Cooper Works GP – og den første blev kun skabt i 2.000 eksemplarer. Salget? Jo ser du – alle 2.000 var udsolgt før den egentlig lancering, og MINI selv siger, at bilen i dag er et samlerobjekt. Eftertragtet endda.

MINI John Cooper Works GP

Brede hofter

Vi snupper lige en video med tacky musik

Man kan i øvrigt forvente, at bilen er ganske strippet i kabinen, omend der er digital instrumentering – og jeg tror faktisk også, der er et lydanlæg i spil, da jeg kan se volumenknapper på rattet. Paddle shifts vidner i øvrigt om, at der er et automatgear i spil.

MINI John Cooper Works GP

Interiør

Jeg skal gerne vende retur, når der er flere detaljer i spil.

MINI John Cooper Works GP

Spoiler galore

Du finder flere biler på My-Pleasure.dk her

Facebook med automatgear her

You may also like

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk