Engang var et ur ofte noget, man fik i anledning af en mærkedag, men i dag er markedet for ure ganske anderledes. Konfirmanderne ønsker sig for eksempel ikke længere et stereoanlæg, men gerne et finere ur eller penge til selv samme – og så er kunderne i år 2020 vældig gode til at sætte sig ind i mærker, funktioner og historie. Men hvorfor ringer telefon tæt på 3.000 gange om året hos Hvelplund, hvor folk har den samme forespørgel? Om dette omhandler dagens podcast, som er præsenteret i samarbejde med Hvelplund.
Man ser desuden flere yngre kunder end tidligere, og hvad er det egentlig med forholdet mellem Hvelplund og Stern-familien fra Patek Philippe? Hvilke typer ure kan forvente at gå lidt mere udfordrende tider i møde? Og hvad er det med de famøse ursamlere og deres samler-gen…?
Det handler også om at relationer, devisen “Et ord er et ord”, krisetider, en hvis bredde i sortimentet, et ur-salg til et tocifret millioner kroner, uafhængige mærker og om at kigge på sit ur uden at se, hvad klokken er. Ventelister? De findes skam, og man kan fint have en liste med over 1.000 på.
Alt ovenstående og mere til taler jeg med Paul om i denne særudgave af podcasten “En mand og hans ur”. God fornøjelse!
Lyt med lige her
My-Pleasure.dk – Nicolai Klingenberg · En Mand Og Hans Ur – Hvelplund Historien
Du kan læse mere om Hvelplund, som selvsagt også kan servicere dit ur, lige her
Missede du den første episode af en Mand og hans ur, kan du høre den her
De andre My-Pleasure.dk podcasts findes hos Spotify HER
**
Abonner på My-Pleasure.dk’s podcast i iTunes her
Besøg My-Pleasure.dk på Facebook her