Home JUKE JUKE by night

JUKE by night

written by Nicolai Klingenberg 28. november 2010
Pin It

Jeg endte med at ryge på den. Den nye Nissan JUKE. Nu står jeg så overfor et ”dilemma” – skal jeg vælge komfort eller hestekræfter”¦ Netop nu skal jeg i gang med en prøvetur i en model med en 1,6 liters motor – og 190 hestekræfter.

190 hestekræfter kræver som minimum kørehandsker, hvis du spørger mig...

Det bliver ikke til nogen bilanmeldelse i dette indlæg – det lader jeg motorjournalisterne om. Jeg vil primært give en lille update på nogle af de sager, jeg er blevet klogere på siden sidst. Billederne er taget en halvsen og ganske mørk aften – for stemningens skyld. Der kommer nye billeder senere, når lyset er bedre.

Jeg synes, der er tale om et modigt design - jeg kan lide det, men der er delte meninger. Ordinært kan man i hvert fald ikke kalde det.

Vidste du for eksempel, at de store lygter er inspireret af de moppedrenge, man satte på rallyebilerne i 1960’erne og 1970’erne? Hvis ikke, så gør du det det nu. Med tågelygterne er der faktisk tre ”dæk” med lys og lampetter, som gør den mørkeste vintervej noget mere overskuelig.

Eyes in the night - nu med gammel rallye relation.

Desuden er JUKE’en med den heftige motor blevet udstyret med et sjette gear – min gamle bil havde også seks gear, og det skulle jeg lige vænne mig til, at jeg røg i en ”normal” JUKE med fem gear.

Otte gear - hvis du tæller fri- og bakgear med. PS: R står ikke for "racer"...

I testvognen her er der desuden bobbet op for den røde farve – ude såvel som inde. Ude ville jeg aldrig vælge rød (jeg tror, jeg vælger enten sort, hvid eller brunmetallic), men inde synes jeg effekten er fed – døm selv.

Lidt rødt på sæderne - og en masse rødt på midterkonsollen.

Selvom jeg ikke endnu ikke har kørt land og rige rundt i vognen, så tror jeg, at jeg kommer til at vælge komfort – det vil sige masser af udstyr, men til gengæld automatgear som erstatning for de knapt 200 hestekræfter”¦

Her sker der ting og sager, når du trykker på speederen - du kan se, hvor meget power, du giver motoren. Et alternativ til omdrejningstælleren.

Indlægget er i øvrigt en del af et samarbejde med Nissan, som bakker op om bloggen økonomisk. Så er det på plads.

Pin It

You may also like