Home Medier med mere A Perfect Guide kommer til Danmark – i dag!

A Perfect Guide kommer til Danmark – i dag!

by Nicolai Klingenberg

Og hvad er A Perfect Guide så? Et nyt annoncebaseret og -finansieret magasin med udspring fra det svenske. Og magasinet bliver distribueret tung of heftigt med Berlingske Tidende i dag, torsdag. Og jeg har haft en finger med i spillet…

Lokke-lokke logo...

A Perfect Guide er navnet, og bagmændene er svenske. I min moders land (hun er svensk, og jeg er dermed halvsvensk) har magasinet været på markedet i langt længere tid, og som jeg husker det, kommer det ud på ugebasis ”derovre mod øst”. Omdrejningspunktet i første nummer er mode – til ham og hende. Og du kan blandt andet læse om den svært hypede Lanvin kollektion, som lander hos H&M om en lille uge, Tommy Hilfiger, lidt tips til den moderne gentleman, NN.07, Christian Stadil og meget mere.

I og med magasinet er gratis, spiller annoncerne selvsagt en vigtig rolle. Ligeledes advertorials. Uden dem intet magasin. Jeg glæder mig meget til at se magasinet, der er blevet til på ganske kort tid. Jeg har oversat en hel del, skrevet lidt sager og fået bloggen nævnt i lederen, som er en Q&A til den danske redaktør, der således er mig.

Således kom forsiden til at se ud - det førte nummer af A Perfect Guide på dansk jord. Og ja - en enkelt slåfejl på forsiden. Det skal siges, jeg først fik magasinet at se i går, så jeg undskylder eventuelle småfejl.

Lad mig høre, hvad du synes, hvis du falder over magasinet. Og nå ja – er du potentiel annoncør eller interesseret i en advertorial, så skal jeg nok kunne sætte dig i kontakt med de rette. Du fanger mig på nk@my-pleasure.dk. Du kan i øvrigt også bladre løs i magasinet på virtuel vis lige her.

You may also like

12 comments

Christopher 18. november 2010 - 11:30

Super fedt magasin. Mange fede artikler og cool photoshoots 😉 Super fedt.
” Feinschmerckeri i øjenhøjde ” Hehe 🙂

Reply
Nicolai Klingenberg 18. november 2010 - 12:04

Tak for det Christopher! Det var en hektisk start, men det blev ikke spor tosset. 🙂

Reply
FWK 18. november 2010 - 12:46

Modtog det med posten i morges.

Må desværre melde at jeg ikke er synderligt imponeret.
Det er klart at reklamerne skal spille en stor rolle i et gratis magasin, men der er jo stort set intet tekst i bladet. Og så hjælper det ikke at reklamerne ellers er pæne – det er jo trods alt stadigvæk bare reklamer – og en gene.

Det var en fin lille introduktion til NK som redaktør. Men resten af teksten fik ikke mine hænder i vejret. Et yderst kort og overfladisk interview, en “top ti” liste over lidt fashion gejl og lidt generelle wikiprægede portrætter – det minder lidt om en blanding af “Ud og se med DSB” og “Euroman” når de er værst.

Sammenlignet med et andet gratis “luksusblad” som Luxury Aficinados (der dog heller ikke holder til mere end en hurtigt gennembladren hos frisøren) så er der lidt vej endnu.

Jeg vil helt sikkert kigge igen næste gang – for al begyndelse er svær og det kan helt sikkert blive spændende. Men som det ser ud nu, så kunne man sagtens fjerne al brødtekst og lave det til et rent reklameblad. Dét eller få som minimum 2-3 gange mere tekst.

Puha – jeg håber jeg gennem tiden har givet rigeligt med ros, så denne ris ikke virker som et overfald 😉

Reply
Christian Friis Johansen 3. november 2011 - 16:33

Synes det er lidt besynderligt at du efterspørger tekst, men samtidig siger at Luxury Aficionados kun holder til en hurtig gennembladring hos frisøren. Vi har da tekst i metermål – skrevet af eksperter på de respektive områder. Tror du ikke årsagen til din manglende interesse skal findes i, at du ikke befinder dig i målgruppen? Og derfor også ser annoncer fra Mercedes, Cartier og Dom P som en “gene”…

Reply
Nicolai Klingenberg 18. november 2010 - 13:06

Tak for feedback, FWK. Det er klart, at det kan være svært at sammenligne et gratismagasin med et købemagasin. Jeg har lagt op til flere artikler, som kommer direkte fra min undertegnede – uden at lyde selvfed – så der vil være dansk indhold og mere tekst. Se fx artiklen om NN.07 – den er meget teksttung og kunne godt fylde væsentligt mere.

Jeg har tager det som konstruktiv kritik. 🙂 Tak!

Reply
Kontorhotel 19. november 2010 - 09:40

Det er ser super cool ud.. meget stilfuldt….

Reply
Oliver Kierulf Lassen 21. november 2010 - 09:05

Er der nogen som kan fortælle mig hvor jeg kan finde magasinet? : – )

Reply
Steffen 21. november 2010 - 22:53

Ser fint ud og tror faktisk der er færre reklamer per side, end der er i det nye Monocle.

Reply
Nicolai Klingenberg 22. november 2010 - 07:08

@Oliver – de er i gang med at finde diverse hotspots til magasinet, men ellers må du “nøjes” med linket til online sagen.
@Steffen: Det kan der være noget om – har netop samlet det nye Monocle op i lufthavnen, og her må man sige, at der virkelig er annoncer med. Både i traditionel forstand, men også i nytænkte versioner. Det er ganske interessant!

Reply
Steffen 22. november 2010 - 21:47

@Nicolai må indrømme, at jeg synes det er tyndt, at man skal betale 120kr per magasin eller 700kr for et års abonnement for et blad, hvis indholds kvalitet er faldende og samtidigt får flere og flere reklamer, men dem om det, mit abonnement er udløb med dette nummer. 🙂

Reply
Joakim Rex 25. november 2010 - 08:56

I bladet under siden efterårs trend er der et par :

Boots, Weekday til en ca. pris på 600,- DDK.

Hvor kan jeg købe disse støvler i DK ?

…bor i Næstved.

Reply
Nicolai Klingenberg 25. november 2010 - 16:00

Hej Joakim!

Tak for kommentar – har du prøvet linket her: http://www.weekday.com/content/stores/denmark/all/

Der burde være noget at komme efter. 🙂

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk