Home Kluns Flanør – et nyt, dansk herretøjsmærke er i luften

Flanør – et nyt, dansk herretøjsmærke er i luften

written by Nicolai Klingenberg 5. januar 2015
Mærket hedder Flanør - modellen hedder Steffen, mens blazeren fås i størrelse 48, 50 og 52.
Pin It

Der sker et og andet blandt de unge. Der skabes virksomheder som aldrig før – nogle bliver succeser, andre prøver alt hvad de kan, og så er der dem der en mellemting. Hvor det nye brand Flanør ender, skal jeg ikke kunne sige, men man er gået fra tanke til realitet. I dag er brandet til at købe, og det skal fejres med et interview. Forvent en blød start samt en forholdsvis lille førstekollektion.

Mærket hedder Flanør - modellen hedder Steffen, mens blazeren fås i størrelse 48, 50 og 52.

Mærket hedder Flanør – modellen hedder Steffen, mens blazeren fås i størrelse 48, 50 og 52.

Frederik – du er blandt initiativtagerne til Flanør. Hvem er mere med på holdet?
– Som det er lige nu, er vi to mennesker i Flanør. Jeg var ikke oprindeligt hovedmanden bag Flanør, men er blevet en del af konceptet senere hen. Det er dog vigtigt at understrege, at ingen er hinandens chef. Vi ser os selv som et hold, og vi værner meget om vores fælles ide og vision om Flanør-universet. Vi har selvfølgelig hver især ansvarsområder, som vi begge koncentrerer os om, men vi konsulterer hinanden ofte. Og det er sammen, vi især fremkalder de følelser, vi har for Flanør.

Hvad er jeres baggrund?
– Vores baggrund er vidt forskellig. Fælles for os begge er, at vi har et akademisk udgangspunkt, men hver vores historik erhvervsmæssigt. Fælles for os begge er dog, at vi altid har været opmærksomme på vores fremtoning og detaljerne heri.

Og blazeren bagfra

Blazeren bagfra i selskab med en lille forklaring

 Der dukker tit danske herrebrands op – hvor adskiller I jer fra de andre?
– Vi synes, at vi især adskiller os ved fokus på detaljerne. Konceptuelt har vi kombineret det rustikke med det romantiske og poetiske element, som vi synes, er gået tabt. Hvor den danske tøjscene er meget casual betonet med mere fokus på logo, har vi mere fokus på den enkelte detalje og det personlige udtryk. Vores T-shirts har for eksempel lange ærmer, som lægger op til, at man kan folde dem op, som man nu engang selv synes. Og det er blandt andet de små detaljer, hvor Flanørs udtryk skiller sig ud. 

Hvad rummer den første kollektion?
– Vores første kollektion indeholder to T-shirts, en sweatshirt og en quiltet blazer. De to T-shirts kommer som sort og antik-hvid, mens den grå sweatshirt har Flanør-detaljer såsom ruskind under armene. Den quiltede blazer er med fløjlskrave og har ligeledes ruskind under armene, som dermed går igen fra sweatshirten – dog i en tilsvarende mørk farve.

Og sweateren

Og sweateren

Og hvad kan vi forvente at se fremadrettet?
– Kort fortalt: Mere i samme stil. Vi vil gerne lave flere ting med strik og uld – og hvem ved måske noget læder.

Hvordan vil I beskrive en Flanør-mand – altså en potentiel kunde?
– En Flanør er i vores øjne en med fokus på detaljen. En som ikke nødvendigvis har behov for at råbe højt om sig selv, men ikke har noget imod at stå ud fra mængden. En Flanør er ligeså meget noget, man er af sind, som af stil. 

Og en T-shirt

Og en T-shirt

Tre hurtige til Frederik:

Hvilket ur sidder der på dit håndled?
– Et Omega Seamaster 300 m fra 2012 med læderrem.

Med hvem og hvor har du sidst spist et mindeværdigt måltid?
– Sidste mindeværdige måltid var på Kung Fu Izakaya Bar på Vesterbro. Den uhøjtidelige stemning sammen med udsøgt mad, er jeg meget glad for.

Hvad byder 2015 på for dit vedkommende?
– 2015 står uden tvivl i Flanørs tegn.

 Du kan erhverve dig klæder fra Flanør her

Du kan slentre rundt på Facebook med My Pleasure her

Pin It

Related Articles