Home Ekvipering Les Deux begik deres første show – og det bliver ikke det sidste

Les Deux begik deres første show – og det bliver ikke det sidste

by Nicolai Klingenberg

Jeg har fulgt holdet fra det danske klude-konglomerat, Les Deux, siden dag et, og det, der begyndte med lidt simple gevandter med patches og påtrykt firmanavn er noget ganske andet i dag. Jeg synes, det er vældig godt gået – og jeg fornemmer, at en evig udtalt udvikling er alt andet end en floskel. Under modeugen i København afholdt Les Deux deres første show – og det ville jeg gerne blive klogere på, da jeg ikke var til stede. Du får videoer, fotos og svar på tiltale fra Nick Nissen, som sidder i marketing manager stolen hos Les Deux.

les deux

Nye gevandter og fyre

Nick – du og resten af Les Deux har netop afsluttet en modeuge. Hvad har det betydet for jer?
– Under dette års modeuge afholdt vi for første gang vores eget modeshow på dansk jord. Det var en kæmpe succes med over 400 inviterede gæster fra hele verden, som vi fik en fantastisk feedback fra og gav modeverdenen et indblik i, hvad vi kan. Fokus var på strik og jakker, som gjorde det muligt for os virkelig at arbejde med lag på lag. Dette var også det perfekte startskud for tre hektiske dage på CIFF, hvor eksisterende markeder viste imponerende fremgang – og nye markeder viste stor interesse for at komme i gang. Alt i alt har det betydet, at vi fortsætter den vækst, vi har oplevet igennem hele Les Deux’ levetid og glæder os endnu mere til kollektionen endelig rammer hylderne senere på året.

les deux

Los modelles

I havde altså jeres første show – hvorfor var det så vigtigt at lave et show?
– Les Deux har inden for de sidste par år vokset sig til et full-range brand, der har noget at byde på i stort set alle kategorier inden for den moderne mands garderobe. Derfor syntes vi, det var på høje tide at vise modeverdenen og alle andre interesserede, hvad vi har udviklet os til, hvilket vi gjorde med 25 indgange på catwalken. Især inden for strik og jakker har vi udviklet os, hvor vi har noget til enhver lejlighed.

Flot fremmøde

Hvordan har responsen været fra tilskuer – og indkøbere?
– Responsen på vores modeshow har været helt igennem overvældende. Medier fra mange Europæiske lande har skrevet rigtig pæne ord om os og toneangivende blogs som f.eks. Highsnobiety har udvalgt os som noget af det mest interessante under modeugen. Den respons, vi har fået, har helt sikkert også givet os blod på tanden til at gøre det igen!

Hvilken nyhed spår du som den kommende sæson bestseller – og hvorfor?
– Sidste år havde vi kæmpe succes med vores kortærmede skjorter på vores spring/summer kollektion, og der tror jeg virkelig vi kommer til at opleve nogle bestsellere igen. Min personlige favorit til en bestseller er vores Simon Shirt, der kommer i to forskellige farver til at starte med. De har et roligt look, med tono-in-tone logo, men stadig lidt kant i form af deres sommerlige udtryk. De sidste par sæsoner har kortærmede skjorter virkelig været populære hos os, og derfor har vi sørget for, der virkelig er noget for en hver smag denne sommer.

les deux skjorte

Les Simons…

Hvad kan vi forvente at se fra jer fremadrettet, hvis I ikke blot skal nævne “nye kollektioner”?
– Der sker en masse spændende ting i Les Deux lige nu på en masse fronter, som jeg ikke kan afsløre alt omkring endnu, men i 2019 vil I se minimum 3 collabs fra vores side, hvoraf det ene er inden for en kategori, som vi ikke har bevæget os inden for endnu. Derudover kommer vi til at banke tre pop-up-shops op ude i tre forskellige europæiske lande, som bliver sindssygt interessant. Og sidst, men ikke mindst, vil vi blive ved med at afholde en masse events, hvor vi har Les Deux Cup og Iværksæt inden for den nærmeste fremtid. Så udover de kommende kollektioner vil der ske en masse ting i Les Deux, hvor vi byder folk inden for til virkelig at se, hvem vi er.

Det er i øvrigt efterår og vinter, der er i spil her

Mere show

Slutteligt – hvilke ord vil I sætte på Les Deuxs DNA?
– Den designmæssige DNA, som danner grundlaget for Les Deux, har været den samme lige siden starten tilbage i 2011. Da de to founders med helt forskellige baggrunde mødtes og forenede deres ideer i et fælles design, der blev en blanding af det preppy Nordsjælland og det mere urbane Nørrebro. Dette fokus på altid at forene kontraster i vores design har været kendetegnet ved alle kollektioner lige siden, hvilket giver en interessant og anderledes storytelling.

les deux

På rad og række

Ser man på virksomhedens DNA som helhed, så ligger der bare en helt ekstrem indforståethed fra alle medarbejdere om, at vi skal være de bedste til alt, hvad vi laver. Dette gør, at vi kan tiltrække nogle af de absolut bedste i branchen til at være en del af vores team, og vi får det bedste ud af dem, så snart de bliver en del af den virksomhedskultur, der ligger i vores DNA.

Alle i Les Deux ved at rejsen kun lige er begyndt, og vi vil gøre ALT for at blive de bedste.

Les Deux har en hjemmeside her – kig forbi den efter du har set den fine backstage-video

Der er mere ekviperings-relateret indhold på My-Pleasure.dk her

Facebook catwalk her

You may also like

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk