Jeg snublede over noget aldeles interessant – et par solbrille nyheder fra Alfred Dunhill. Det engelsk brand, som har rumsteret med dekadente lækkerier til krop, tobak og sjæl siden 1893? Eksakt. Har du hang til lidt nostalgi fra slutningen af sidste årtusinde, vil du angiveligt – som jeg – finde de nye Dunhill solbriller interessante.

Sagen er den, at Dunhill har været i arkivet. Her slog man angiveligt ned på årtierne 70’erne og 80’erne, hvor man skelede (skele – briller; fik du den?) til de daværende ikoner, som lod sig identificere med popkulturen.

Særligt i 70’erne var solbrillerne til at få øje på, og dermed er der – blandt andet – dømt oversize i de nye Dunhill solbriller. Jeg er solgt. Drønfedt og med her-kommer-jeg look ad libitum. Onde tunger vil måske mene, at det er solbrillen, der kommer gående med dig, men heldigvis er onde tunger ikke noget, vi behøver hæfte os ved.

Solbrillerne er lavet i Japan, hvilket nok skal få nogle op fra stolen. Jeg hæfter mig blot ved, at solbrillerne syner klædelige. Er de “ægte vintage”? Niksen. Der skal man kigge til andre sager. Er Dunhill stadig britisk ejet? Niksen. Biksen hører til hos Richemont-gruppen, der også ejer brand såsom A. Lange & Söhne, Baume & Mercier, IWC Schaffhausen, Jaeger-LeCoultre, Panerai, Piaget, Roger Dubuis og Vacheron Constantin.

De fremviste Dunhill solbriller koster 275 pund sterling, og jeg ville ikke vise dem på de mandlige mannequiner, som også findes, da mændene efter min mening ikke trækker brillen op. Du kan selv se flere modeller og handle briller på Dunhills internet-domæne her

Der er mere klædeligt på My-Pleasure.dk her
Facebook x My-Pleasure.dk er her