Meget kan man sige – og skrive – om Patek Philippe, og det meste er for mit vedkommende fint. Godt vil jeg sågar sige. Og fra tid til anden også sublimt. Tag nu bare deres “Travel Time” komplikation – du trykker på en knap, og timeviseren springer frem eller tilbage. Det er drøn smart. Og funktion findes i flere modeller. Blandt andet i Patek Philippe Calatrava Pilot Travel Time.

Og med Calatrava Pilot Travel Time er min begejstring afmålt. Ved første øjekast spekulerede jeg på, om Graham havde sneget sig ind hos Patek og lavet et politisk ukorrekt snigerbarn, og den tanke har jeg sikkert ikke haft for mig selv. Det er en håndfuld år siden, at Patek Philippe Calatrava Pilot Travel Time så dagens lys.

Nå. Vi her i 2020 er der bragt endnu en variant til bordet, som er lavet af hvidguld. Urkassen måler 37,5 millimeter, og det er væsentligt mindre end de hidtige 42 millimeter. Jeg har ikke prøvet den nye variant, men det er friskt – tænk bare på andre “store pilot” ure, som måler væsentligt mere.

Jeg har ikke prøvet den nye model, og jeg skal ikke kunne sige, om den vil gøre sig bedre end den store, men en ting er sikkert: Power reserven er på 45 timer.

Du spænder hele den lille “molevit” om håndleddet ved hjælp af en navyblå kalveskindsrem eller den “vintage brune” kalveskindsrem, som også følger med. Der er selvsagt iøjefaldende Patek Philippe logo på spændet også.

Referencen på Calatrava Pilot Travel Time hedder officielt 7234G-001, og prisen lyder på omtrent 310.000 kroner. I dette tilfælde springer jeg pænt over. Der er mere på Patek.com

Hørte du podcasten om Pauls Patek Philippe, som han fik i 18-års gave? Lyt med her
Find My-Pleasure.dk på Facebook her